A Call of Duty az Infinity Ward csapata által fejlesztett FPS (First Person Shooter - „belső nézetes lövöldözős”) játékot 2003. október 29-én adta ki az Activision.
A játék a II. világháború gyalogsági harcmodorát mutatja be. Forradalmi benne a csapat alapú egyjátékos mód, a játékos végig egy szakasszal, vagy az orosz fronton egész sereggel harcolt a Wehrmacht ellen. Az első Call of duty részt sokan kedvelték híres háborús filmekből átvett elemei miatt (pl: a Sztálingrádi ütközet majdnem pontos mása az Ellenség a kapuknál c. háborús filmben látott nyitó jelenetnek, illetve a többjátékos módban az Elit alakulat című filmből vettek át pályákat, mint Carentan, vagy Foy). Ami miatt még sokan sikeresnek tartják a Call of duty sorozatot, az az alacsony gépigénye volt; a fejlesztők szerint a Modern Warfare 2 is könnyen el fog futni a mai közepes gépeken is, így sok helyre el tud jutni. A Call of Duty első részéhez nagy sikere miatt kiadták a Call of Duty: United Offensive nevű kiegészítőt, amelyben főleg többjátékos-módban megjelent a járművek használata. A United Offensive után kiadtak egyCall of Duty: Finest Hour nevű játékot, amely sokban különbözik az előző Call of Duty-tól. PC-re nem is adták ki. A Call of Duty 2-t 2005-ben adták ki, a PC-n hatalmas népszerűségnek örvendő háborús FPS-t máig naponta több ezren játsszák online. Ennek kiegészítője, a Call of Duty 2: Big Red One, amit szintén nem adtak ki PC-re. 2006-ban adták ki a Call of Duty 3-at, amiben megjelent aBattlefieldre emlékeztető kasztrendszer. Volt benne felderítő, lövész stb. Majd 2007-ben következett a Call of Duty: Roads to Victory, ami szintén II. világháborús környezetben játszódó FPS. A Call of Duty 4: Modern Warfare szakított a hagyományokkal, és áthelyezte a mára már legendássá vált franchise-t a mai modern korba. Megjelenése előtt sokan kételkedtek benne, sokan tartották ezt a lépést az Infinity Ward legrosszabb döntésének, de a Modern Warfare-nek sikerült felülmúlnia az elvárásokat. Fiktív jelenben játszódik. Csakúgy, mint az előző Call of duty részekben, itt is több fronton van harc, egyrészt amerikai tengerészgyalogos bőrébe bújva igyekszik a hadsereg megdönteni egy AL-Asad nevű diktátor hatalmát a Közel-keleten, illetve S.A.S. kommandósként a világ különböző tájain mehet a játékos, a Call of duty legendás szereplőjével, Price kapitánnyal. Az Infinity Ward által fejlesztett Call of duty részek (Cod1, Cod2, Cod4) méltán nyerték el számtalan helyen az év játéka címet, mivel az egy játékos módnak rendkívül jó története, FPS módban "átélt" eseményei miatt nagy hatást gyakorolnak a játékosra, illetve többjátékos-módja is rendkívül időtálló.
A Call of duty 4: Modern Warfare 13 millió online játékossal elérte a világ legnépszerűbb online játéka címet (összehasonlításképpen a vetélytársa, a World of Warcraft című MMORPGjátékban 8 millió regisztrált felhasználó van).
2008-ban jött a Call of Duty 5: World at War, amit nem az Infity Ward, hanem a Treyarch fejlesztett. A Call of Duty 5 megint visszatér a második világháborúba, egyrészt a Csendes-óceánra, illetve az orosz frontra.
Jelenleg a Call of Duty 6: Modern Warfare 2-t készítik, melyet hivatalosan is bemutattak az amerikai E3-as videojáték kiállításon, ahol még megjelenése előtt máris egy díjat zsebelt be, méghozzá "a legjobb akciójáték" kategóriában. A fejlesztők sokat gondolkoztak azon, hogy a Call of Duty név ott legyen-e a Modern Warfare előtt, vagy legyen már egy teljesen különálló franchise. Mint a készítők megjegyezték, a Modern Warfare 2 ízig-vérig Call of Duty, a névvel csak kihangsúlyozni óhajtják, hogy ez folytatása a világklasszis első résznek. A történet 5 évvel az előző (Call of Duty 4: Modern Warfare) rész után folytatódik, ahol ismét változatos helyszíneken játszódik a történet, mely többek között Oroszországba, Kazahsztánba, Brazíliába, Afganisztánba és Grúziába látogat el.
Információk kerültek napvilágra a Call of Duty 7. részéről. Ismét páratlan sorszámú részről van szó, ezért a fejlesztőcsapat a Treyarch. A játék a "Black Ops" alcímet viseli, és a fejlesztők elmondása szerint történetközpontú lesz a játék. Vietnam mellett sok más helyszínre is ellátogat térben és időben. Történelemhamisítás lesz a fő téma benne. Az első "in-game" pillanatokat tartalmazó előzetes 2010. május 18-án látott napvilágot. A játék szerepelni fog a 2010-es E3 Expo-n június 15-17.-n.
A Call of Duty témájában leginkább a Battlefield 1942-hoz hasonlítható, míg játékrendszere a Medal of Honor: Allied Assault-hoz. A játék különböző kampányokat és küldetéseket tartalmaz, egy-egy katona szemszögéből nézve (Martin közlegény, amerikai 101. légideszant hadosztály; John Evans őrmester, brit 6. légideszant hadosztály; Alekszej Ivanovics Voronyin őrmester, szovjet Vörös Hadsereg stb.).
A Call of Duty amerikai hadjárata Martin közlegény D-napi ejtőernyős landolásával kezdődik, és egy hadifogoly-tábor felszabadításával végződik. A britek a híres Pegasus-híd elfoglalása után egy V-2 kilövőállványt semmisítenek meg. Az orosz hadjárat eleje tulajdonképpen az Ellenség a kapuknál című háborús film (A Sztálingrádi csata) teljes átvétele, majd a szovjet zászló berlini kitűzésével fejeződik be.
A játékban a következő fegyverek szerepelnek (pisztoly, puska, géppisztoly vagy gépkarabély, géppuska vagy golyószóró, mesterlövész puska sorrendben):
Németország
Egyesült Államok
Nagy-Britannia
Szovjetunió
Japán (CoD5)
Call of Duty 5 kiegészítők:
Call of Duty 4
Kiegészítők:
A játék többjátékos része hasonló a többi FPS-hez; korlátlan újjászületés a deathmatch módban, választható fegyverek a játék elején, és viszonylag gyors játékmenet. A választható játékmódok:
A többjátékos mód egy "punkbuster" nevű külső programot használ, amennyiben probléma merül fel, bármiféle hibaüzenet a PB-vel kapcsolatban érdemes a weboldalukra ellátogatni, vagy bármely másik helyről beszerezni a legfrissebb frissítést.
A játékban sajnos előfordulnak csalók. De a CoDUO (a Call of Duty kiegészítése) ismert hibája, hogy a visszajátszásnál hibásan jeleníti meg a füstöt, így arra nem szabad hagyatkozni.
Szintén tapasztalati tény, hogy fülhallgatóval sokkal könnyebb a másik játékost meghallani. Nem kell tehát meglepődni, ha a törtető játékost valaki meghallja, és a háta mögé tud kerülni. Fontos tudatni mindenkivel hogy nem csak a futás, de az újratöltés, a fegyverváltás, a gránátdobás, és a szuszogás is JELLEGZETES hanggal jár, így egy rutinosabb játékos könnyen rájöhet mi folyik a fal túloldalán.
A legtöbb szerveren elvárt a 25000 as rate (ez azt befolyásolja hogy a töbi játékos mennyire látja a mozgásunkat folyamatosnak.) ezt a konzol (0 gomb) előhívása után /rate 25000 paranccsal tudjuk beállítani.
Hasznos lehet még a maximális FPS (frame per second/ kép per másodperc) érték állítása is, amelyet a /com_maxfps * beírásával lehet megszabni (a csillag helyére a kívánt érték kerül). Ez azonban csak akkor fog működni ha kikapcsoltuk a menüben a "függőleges szinkronizálást" (vertical sinc) Amennyiben kíváncsiak vagyunk az FPS értékünkre ezt a /cg_drawfps 1 beírásával tudjuk bekapcsolni, az egyes helyére nullát írva pedig eltüntetni. Az FPS-nek játékos szempontjából annyi a lényege, hogy ha például a sarkon egyszerre megy 2 játékos, az egyiknek mondjuk 30, másiknak 300 fps-e van akkor a kisebb fps-ű fel sem fogja, hogy ki lőtte le, míg a nagyobb fps-sel rendelkező könnyedén eldöntheti, hogy hol akarja eltalálni.
A multiplayer részben választható játékmódokban komolyabb szinten játszó játékosokat valamint az 1on1 legjobbjait a ClanBase jegyzi. Rengeteg nagyszerű magyar játékos és csapat van, melyek több nagyobb kupát nyertek már ezzel is kis hazánk hírnevét öregbítve.