WoWistenek.hu

Sziasztok! Ez a honlap külön játékokra és vicces dolgokra van készítve és szerintem élvezitek majd a leírásokat és a képeket.

 

Halo

 

 

A Halo: Combat Evolved (vagy egyszerűbben Halo, Halo 1) egy belsőnézetes akció játék (FPS), amelyet a Bungie Studios fejlesztett. A Halo sorozat első játéka, ami az XBox "húzó" címévé vált (sokan emiatt a játék miatt vettek ilyen platformot). A játék sikeressége miatt hamarosan kiadták más platformokra is, így PC-re, és Macintosh-ra is. A játék történetét könyv formában is megjelentették, de csak az angol nyelvterületen, magyarra nem fordították.

A játék főhőse (a játékos) Master Chief (Spartan 117), egy köztiszteletben álló katona, és egyben az utolsó SPARTAN II-es szuperharcos. Segítségére van Cortana egy mesterséges intelligencia, aki az idegi hálózatába van belehelyezve. Master Chief a játékban a Covenant(szövetség) ellen harcol, talpon, és járműveken egyaránt, miközben felderíti a titokzatos megastruktúrát: a Halo-t.

A Halo, (mint konstrukció) alapötletéül Larry Niven: Ringworld (Gyűrűvilág) című műve szolgált.

Játékmenet

Minthogy a Halo egy akciójáték, elsősorban a belső nézetes harcra, és a 3D-s környezetre fókuszál. A játékos szabadon mozoghat, és nézelődhet minden irányba. A játék újdonságai közé tartozik, a különböző járművek használata: Warthog dzsipp, Scorpion tank, Ghost sikló, és a különleges Banshee repülő szerkezet. A játék automatikusan külső nézetre vált, a járművek használatakor (vezetés, v. beépített fegyver használata), ám megmarad a belső nézet, amikor csak utazunk a járművel.

A játékos rendelkezik egy pajzzsal, és plusz élet pontokkal. A pajzsot egy kék csík jelez a bal felső sarokban. Amikor a pajzs lemerül a karakter nagyon sebezhetővé válik, és találatok esetén élet pontokat veszít. Bizonyos idő után a teljesen lemerült pajzs maximumra töltődik, ám lényegesen több időt igényel, mint általában.

A Halo fegyverarzenálja sci-fi fegyvereket tartalmaz. Minden fegyver egyedi, és különböző feladatokra alkalmas, különböző stratégiát igényel. Például, a plazma fegyvereknek hűlniük kell, ha túl sokat használjuk, ám nem igényelnek újratöltést. Ugyanakkor ha lemerül a telep, ki kell cserélni a fegyvert. Ezzel szemben az emberek által használt fegyverek nem melegednek fel, viszont rendszreresen igénylik az újratöltést. Minden fegyver használható kézifegyverként is, ilyenkor hangtalanul használható a gyilkolásra, háttal álló ellenfelekkel szemben. Egyszerre csak két fegyver lehet a játékosnál, ennélfogva külön stratégiát igényel a fegyverek kiválasztása, és használata.

A játékos képes 8 gránát hordozására is, amelyek lehetnek hagyományosak, vagy plazma gránátok. Természetesen tulajdonságaikban eltérnek egymástól, akárcsak a lőfegyverek. A hagyományos gránát pattog, és gyorsan robban, míg a plazma gránát képes megtapadni a járműveken, és minden szerves anyagon.

Ellenfelek

A fő ellenfél a játékban a Covenant, különböző idegen fajok szövetsége. A Covenant hadereje tartalmaz Elite-ket, akik hasonló pajzssal rendelkeznek, mint a játékosé. Szintén tartalmaz Grunt-okat, gyengébb ellenfeleket, akik egy Elite vezetése alatt nagy számban vannak jelen. Illetve Jackal-okat, akiknek egy nagyméretű energiapajzs van a kezükre erősítve. A Hunter-ek a Szövetség legelszántabb harcosai. Mindig párban vannak és amikor megjelennek, akkor mindig díszzene kíséri őket. Nagyméretű a páncélzatuk és átüthetetlen. De ha az egész testüket borítaná, akkor nem tudnának mozogni. A derekukon kilátszik a vörös színű testük. Ha azt találjuk egy sniper-rel, vagy M6D-vel, akkor rögtön meghal. Nem is olyan erős, mint aminek kinéz.

A másodlagos ellenfél a Flood (ár), ami egy parazita idegen létforma. Igazi formájában kevés sérülést okoz, és hamar szétdurran; ám százával található, és csoportban változtatja a helyét. Harci formája az emberek, és az Elite-k erősen módosult teste. Előfordul egyfajta hordozó formában is, amely sérülés hatására felrobban, szétrepítve a fertőző kisméretű egyedeket. Harcolva a Covenant, a Flood, és az emberek ellen megjelennek a Sentinelek; mechanikus repülő fegyverek, amiket a Forerunner-ek terveztek. Ellensúlyozandó a gyenge burkolatot, erőteljes lézersugárral rendelkeznek.

Az ellenfelek mesterséges intelligenciája jó. Fedezéket keresnek, tűz alatt tartják a játékost, és bevetik a gránátjaikat. Segítségül gyakran érkezik erősítés a United Nations Space Command tengerészgyalogosaitól, akik vállalják a tüzér szerepét a járművekben, illetve a szárazföldi előrenyomulásoknál.

Összefoglalás

Előtörténet

A Halo története a Bungie Studios által kreált speciális világban játszódik. A túlnépesedett Föld, és a fénynél gyorsabban való utazás felfedezése lehetővé tette más bolygók kolonizálását az emberiség számára. A kulcspont a Reach bolygó, egy interszatelláris kikötő, amely az új űrhajók építésért felelős, és a tudományos, és katonai műveletek központja. Egy titkos katonai projekt, A SPARTAN, is itt lett felállítva, amelynek célja biológiai úton tervezett szuperkatonák létrehozása. 32 évvel a történet kezdete előtt, a technológiailag fejlett fajok szövetsége, a Covenant támadást indított az emberi kolóniák ellen. Az emberiséget az isteneik megsértésének kiáltották ki, ezért szent háborút indítottak az emberiség ellen. A United Nations Space Command szervezete vereségek sorozatát tapasztalta. Bár a SPARTAN-II projekt katonái hatásosan küzdöttek a Covenant ellen, képtelenek voltak megfordítani a háború állását.

Hogy felkészüljenek egy misszióra, amely a Covenant anyabolygójának a felfedezését tűzte ki, (azáltal, hogy a katonák megszállnak egy ellenséges űrhajót) az összes szuperkatonát visszahívták a Reach bolygóra. Két nappal a tervezett akció előtt a Covenant elpusztította a kolóniát. A csatát túlélő Pillar of Autumn nevű csillaghajó végrehajtott egy véletlenszerű ugrást az űrben, remélve, hogy sikerül elcsalnia az ellenséget a Földtől.

A címbéli Halo egy hatalmas gyűrű alakú mesterséges létesítmény/bolygó. Átmérője tízezer kilométer, és egy Lagrange-pont-ban helyezkedik el a bolygó, és a holdja között. A Halo forgásából adódó centrifugális erő biztosítja a gravitációt a felszínen.

Karakterek

A játékos karakter Master Chief, egyike a kevés életben maradt SPARTAN-II szuperkatonának, és egyben a főszereplője a történetnek. Hozzá csatlakozott a Pillar of Autumn nőnemű mesterséges intelligenciája, Cortana, aki az idegi implantátumban van elhelyezve, csatlakoztatva a páncélruhához (MJOLNIR Mark V.) Fontos szereplő a hajó kapitánya Jacob Keyes, illetve 343 Guilty Spark, egy mesterséges értelem, aki a Halo rendszereinek megfigyeléséért, és karbantartásáért felelős.

Történet

A játék története az előre megírt párbeszédekből, eseményekből, és videobejátszásokból derül ki. A játék kezdetén a Pillar of Autumn megjelenik az űrben, a rejtélyes űrállomás mellett, melyet a Covenant "Halo"-ként emleget. Az ellenséges flotta súlyos károkat okoz a csatahajónak. Ezért Jacob Keyes, a hajó kapitánya úgy dönt életbe lépteti a "Cole Protocol"-t, amit arra terveztek, hogy megakadályozza a Föld helyzetének megismerését a Covenant számára. Miközben Keyes landol az űrhajóval, Master Chief, és Cortana elhagyja a hajót egy mentőkabin segítségével.

Keyes túléli a landolást, ám a Covenant fogságába kerül. A játék második, és harmadik pályáján Master Chief, és Cortana további túlélőket gyűjt, illetve kiszabadítja a kapitányt a Truth and Reconciliation nevű idegen űrhajóról. Miután megmentették, Keyes azt a parancsot adja, hogy derítsék fel a Halo célját. Master Chief, és Cortana tehát elmegy a térképszobába (Silent Carthographer), ami elvezeti őket a Halo irányítótermébe. Itt Cortana belép a rendszerbe, és miután felfedez valamit, hirtelen elküldi Master Chief-et Keyes után. Miközben a parancsnoka után kutat, felfedezi, hogy a Covenant kiengedte a Flood-ot, egy parazita létformát, amely megfertőz, és eláraszt minden észlelhető létformát. Keyes az áldozatává esik, amikor fegyverek után kutat. A Flood elszabadulása arra sarkallja 343 Guilty Spark-ot, hogy maga mellé vegye Master Chief-et, és visszaszerezze a segítségével az Index-et, egy eszközt amely aktiválni fogja a Halo-t, és megakadályozza, hogy a Flood túlterjedjen a létesítményen.

Miután sikeresen visszaszerezte az Index-et, feltűnik Cortana, és figyelmezteti az aktiválással kapcsolatban. Cortana ugyanis felfedezte, hogy a Halo védelmi rendszere egy fegyver, amit arra terveztek, hogy megöljön minden életet a galaxisban. Ezek után 343 Guilty Spark elmondja, hogy technikailag csak 25 ezer fényév hatótávolsággal rendelkezik a létesítmény, ám a hullám hasonló installácíókat fog beüzemelni, hogy megöljön minden észlelhető életet a galaxisban.

Harcolva a Covenant, a Flood, és a Sentinelek ellen, Master Chief, és Cortana elhatározza a gyűrű megsemmisítését. A legjobb módszer a Pillar of Autumn önmegsemmisítése. Ehhez azonban kell Keyes engedélye. Miközben elérik Keyes-t, ő átváltozott Flood formába. Master Chief megszerzi Keyes idegi implantátumait, közvetlenül az agyából, Cortana pedig elindítja az önmegsemmisítést. 343 Guilty Spark ismét feltűnik leállítja a visszaszámlálást. Master Chief manuálisan idézi elő a fúziós reaktorok olvadását, miközben 15 percük marad a menekülésre. Cortana, és Master Chief elhagyja a hajót egy longsworld segítségével. A robbanás ténylegesen a Halo pusztulását okozza. Ám a befejezésben kiderül, hogy 343 Guilty Spark túlélte az incidenst, és később feltűnik a Halo 2-ben.

Fejlesztés

A Halo megjelenését 1999-ben jelentette be Steve Jobs, az azévi Macworld Conference & Expo-n. Hozzátéve, hogy a játék egyszerre jelenik majd meg PC-re, és Macintosh-ra is. A bejelentés előtt a szakújságírók, csupán egy előzetest tekinthettek meg a játékról az 1999-es E3-on (Electronic, and Entertainment Expo). Később a Bungie Studios bejelentett egy korábbi fejlesztést is, egy valós idejű stratégiai játékot is.

A 2000. évi E3-on az első bemutató jó fogadtatásra talált. A videó nagy különbségeket mutatott a korábbival szemben; ez volt az első nagy változtatás a fejlesztésben. Ekkor a játék egy harmadik személyű akciójáték (TPS) volt, amelyben egy űrhajó egy rejtélyes gyűrűre zuhan. A Covenant korábbi változatai nagy számban jelennek meg, és a technológiai fejlettségük révén gerilla harcra korlátozzák az emberei ellenállást. A játéknak ebben a szakaszában még megvolt a jellegzetes Halo-élővilág, amelyet később elvetettek. Fejlesztési nehézségek adódtak a teremtmények design-jával, reagálásukkal a meglepetésre, és a Flood megjelenésére.

Ahogy a pletykák megjósolták, június 19-én a Microsoft bejelentette, hogy megvásárolta a Bungie Studios-t. Ezzel a Halo exkluzív Microsoft termékké vált, az XBox számára. A Bungie újraírta a játék motorját, és komolyan átírták a programot, amely így belsőnézetes, vagy első személyű játékká vált (FPS). Az eredetileg tervezett kulcs-elem, a többjátékos mód a platform fejletlensége miatt kimaradt. A játékot jól fogadták a Gamestock-on, habár a kritikusok eléggé vegyesen reagáltak. A játék végül 2001 november 14.-én került ki a polcokra.

2002 július 12.-én jelentették be a portolást Windows-ra. A 2003-as E3-on néhányan pozitívan fogadták, mások szkeptikusok maradtak. Végül 2003 szeptember 30.-án jelent meg; tartalmazott támogatást az online játékhoz, élesebb grafikája volt, de kompatibilitási okok miatt gyenge teljesítményt nyújtott. December 11.-én megjelent Macintosh-ra is. 2007 december 4.-én pedig Xbox 360-ra is, azáltal, hogy 1200 Microsoft pontért letölthetővé vált az Xbox Live-on.

Fogadtatás

A kiadáskor a Halo eladási rekordokat döntött. Április 8.-ra már egy millió darabot adtak el, ez a tempó gyorsabb volt minden addigi hatodik generációs konzoljátéknál. A játék ára egészen 2003 november végéig 49.99 $ maradt. Az eladott példányszám még abban az évben elérte a hárommilliót, 2004 januárjában pedig a négymilliót; 2005 novemberében pedig az ötmilliót is.

Összeségében tekintve a Halo-t 97%-ra értékelte a Metacritic. Az Electronic Gaming Monthly tökéletes minősítéssel, és platina díjjal jutalmazta. A Gamespot szerint a játék önmagában megéri, hogy egy Xbox-ot is beszerrezen a játékos; illetve egyszerűen a legjobb shooter-nek titulálta, platformra való tekintet nélkül. Az IGN véleménye: kihagyhatatlan, ötcsillagos, három A-s játék. A játék számos Év Játéka díjat is kapott. Ezzel minősítette az Academy of Interactive Arts & Sciences, az Electronic Gaming Monthly, az Edge, és az IGN. Magáénak mondhatja a BAFTA Legjobb Konzol Játék címét. Az Xbox.com alapján összesen 48 díjat kapott a játék. A kritikusok által dicsért részek a fegyverek kiegyensúlyozottsága, a járművek használatának szerepe, és az ellenséges MI voltak.

Habár a játékot széles körben pozitívan értékelték, néhány komolyabb kritika is érte; elsősorban a szint tervezés miatt. Az IGN véleménye szerint a játék középső harmada, alapjában véve ugyanaz a pálya. Ez a gyakorlatban is így van; a fejlesztés során időhiányban küszködő Bungie Studios az első néhány pályát, apró módosításokkal visszaépítette a játék közepére-végére. Habár megfordították a haladási irányt, a pályák ezt leszámítva nem nagyon változtak.

A Halo PC-re kiadott változata vegyes kritikákat kapott. A Metacritic 83%-ra értékelte, az IGN 10-ből, 8,2 pontot adott. Az Eurogamer "egy kihagyott lehetőség"-nek nevezte, hozzátéve, hogy a többjátékos mód hatalmas húzás volt a veterán Halo játékosok számára.

Adaptációk

A Halo: Combat Evolved története novella formában is megjelent, ezek közül az első a Halo: The Fall of Reach, az előzmény. 2001 októberében adták ki, szerzője Eric Nylund hét hét alatt írta meg. A novella a Publishers Weekly bestsellere lett, több mint 200 ezer eladott példánnyal. A következő novella, a Halo: The Flood a Halo: Combat Evolved történéseit mondja el, de nem csak a Master Chief szemszögéből, hanem a többi fontos szereplőéből is a 04-es installáción. Írója William C. Dietz. A mű a Publishers Weekly bestseller listáján maradt 2003 májusáig. Nyland visszatért az íráshoz, és 16 hétnyi munka után kiadta a Halo: First Strike-ot, amely 2003 decemberében jelent meg. A mű a Halo: Combat Evolved, és a Halo 2 eseményei közt játszódik. A későbbi novellák, Halo: Ghosts of Onyx, és a Halo: Contact Harvest tovább vitték a Halo történetét.

Másfajta adaptáció a Halo Graphic Novel, amely négy rövid történetet tartalmaz. 2006 júliusában adták ki; szerzői jól ismert grafikus regényírók: Lee Hammock, Jay Faerber, Nihei Cutomu, Brett Lewis, Simon Bisley, Ed Lee és Jean Giraud. "Halo: Uprising" amely egy négy részes képregény sorozat, ami Master Chief történetét meséli el a Halo 2 és a Halo 3 eseményei között. A sorozat négy részből áll, és az eredeti tervek szerint mind a négy résznek meg kellett volna jelennie a Halo 3 megjelenése előtt, de ez sajnos nem jött össze. A Bungie Studios elismerte ezeket az adaptációkat, mind részei a Halo univerzumnak.

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 14
Tegnapi: 4
Heti: 47
Havi: 36
Össz.: 49 107

Látogatottság növelés
Oldal: Halo
WoWistenek.hu - © 2008 - 2024 - wowistenek.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »