WoWistenek.hu

Sziasztok! Ez a honlap külön játékokra és vicces dolgokra van készítve és szerintem élvezitek majd a leírásokat és a képeket.

 

Történet 

A játék Sanctuary ("Menedékföld") világában játszódik, annak is egy eldugott vidékén található Tristram falucskájában. Ebben a faluban található egy Zakarum katedrális, ahol a titokzatos Horadric rend felügyelt. Erről a szent helyről azt tartották, hogy itt őriztek egy vörös lélekszilánkot, amelybe Diablonak, a Terror Urának sötét lelkét zárták, ám évszázadokkal később a kolostorban szolgáló Lazarus érsek megtébolyodott, Khanduras királyán, Leoric felségen is hátborzongató tudathasadás ment végbe, majd az érsek a király fiát elrabolta és a templom legmélyére zárta, hogy benne éledjen újjá a démonok uralkodója. Mindeközben a közeli kis falu környékén egyre-másra tűntek fel rettenetes bestiák, félelembe tartva a helyi egyszerű embereket. A falu reménytelen helyzetbe sodródott és csak az ellenük bátran szembeszálló kalandozók voltak az egyetlen esélye, akik a rejtett kincsek s igazságok után kutatva merészkedtek az átkozott katedrális mélységéibe, a Gonoszt követve..

Karakterek 

A kalandozók Tristram faluból indulnak és bármilyen mélyen is járnának, akár a Pokol tornácáról is visszakerülhetnek a Városportálkapu(Town Portal) mágia vagy tekercs segítségével. A falucskában több NPC (Not Playable Character) is található, többségük hasznos funkcióval bír:

  • Griswolda Kovács: Griswold képes tökéletesen megjavítani felszerelésünket és eladhatjuk fölösleges fegyvereinket és páncéljainkat, ugyanakkor maga is árul néha egész jó cuccokat.
  • Pepina Gyógyító: Pepinnel beszélve automatikusan feltöltődik a karakter élet- és manapontjai. Lehet nála eladni és vásárolni életerő- és manaitalokat és 13. szintű labirintust elérve már elixíreket is, amelyek permanensen megnövelhetik a kalandozó választott tulajdonságát (de nem lépheti túl a maximálisat).
  • Adriaa Boszorkány: Nála eladhatunk-vásárolhatunk mágikus tekercseket, könyveket, varázsbotokat és manaitalokat, ugyanakkor képes tökéletesen újratölteni meglévő varázspálcánkat is.
  • Deckard Caina Bölcs: Az öreg képes felfedni a mágikus tárgyakban rejlő lehetőségeket fejenként 100 aranyért. A Diablo univerzumában többször is viszontláthatjuk az utolsó Horadric Őrzőt.
  • Wirta Falábú Fiú: Wirt a falu széle felé található sziklák közt bújik. 50 aranyért megmutatja aznapi összelopott szerzeményét és ha kell a játékosnak, a tárgy teljes árát kéri el érte.
  • Ogdena Kocsmatulaj: A helyi lerobbant Felkelő Nap kocsma tulajdonosa, Ogden általában meséivel próbálja megtörni a falu unott légkörét, de néha küldetésekkel is megbízhatja az arra járó kalandozókat.
  • Gilliana Bárpultos: Ogden felesége, aki a férjét várja haza és kalandokat is feladhat az arra tévedőnek.
  • Farnhama Részeg: Farnham a közeli kocsmából lett kipenderítve, ezért Wirthez hasonlóan a faluvégén terpeszkedik. Mesélni és a falábú srácra panaszkodni azt tud.
  • Sérült Városőr: A templomkapu előtt fekvő súlyosan sebesült, haldokló városőr utolsó leheletével kér fel arra, hogy öld meg a templom közepén található Butchert, így bosszulva meg nem csak az ő halálát, hanem a többi ártatlan falubeli lemészárlását is.

Játékmenet 

A játék alapvetően hack & slash ("üss és fuss") alapokra épül, ahol nincs Baldur's Gate stílusú monológok és történetvezetés, csak a puszta harc. A játék atmoszférája sötét, gótikus jellegű környezet, hanghatásai és aláfestő zenéi ezt még tovább erősítik. A játékban 4 fő tulajdonságtípus van:

  • Strength: Az erő határozza meg a közelharci sebzést.
  • Magic: A mágia határozza meg az elérhető manapontok mennyiségét és a varázslatok erejét.
  • Dexterity: Az ügyesség határozza meg a távolsági sebzést, a védelmet és a különféle elkerülési értékeket.
  • Vitality: A vitalitás határozza meg az életpontok számát és azok visszanyerési (regenerálódási) értékét.

Léteznek egyéb paraméterek is, mint a blokkolás és a mágikus ellenállás.

A játékos három lehetséges karaktertípusból választhat:

  • Warrior: A felbérelt zsoldosharcos természetesen a kézitusát kedveli, ennek megfelelően sok életerő és közelharci sebzés jellemzi. A játékba előforduló ellenségek néha nagyon erősek tudnak lenni, emiatt a védelmi érték és a mágikus ellenállás nagyon fontos, az egykezes fegyver-pajzs harcmodor is életképes lehet az amúgy brutális kétkezes fejszeforgatás mellett. Varázslatai gyengék és a mannája is kevés, sajátos egyedi képessége a Tárgyjavítás (Item Repair): Képes megjavítani sérült felszerelését, ám cserébe roncsolja annak maximális tartósságát is. A kopás mértéke a karakter szintlépései során csökken.
  • Rogue: A Világtalan Szem Nővérrend íjásza (avagy zsiványa) az távolsági csapások mesternője, köszönhetően páratlan ügyességének, ugyanakkor jó varázshasználó is. Mivel könnyen elkerülheti a közelharci támadásokat, leginkább a kiegyensúlyozott tulajdonságokra kell ügyelnie és persze sebzésére, pontosságára. Íjai ugyan elhasználódhatnak, de nem követelnek nyílvesszőket(?), védelmi képességei pedig közepesek. Varázslatai közepesen hatékonyak, saját specialitása a Hatástalanítás (Disarm): Képes a rejtett csapdákat észlelni és hatástalanítani is. Az ügyesség mértékétől függ a hatástalanítás sikere.
  • Sorcerer: A Vizjerei Testvériség mágusa csak saját varázserejében bízhat, így megnövelt mágiával és kombinált tulajdonságokkal száll szembe a Gonosszal. A kezdő mágus nagyon esendő, ezért vitalitásán érdemes addig javítani, amíg meg nem szerzi a manapajzs (Mana Shield) varázst. Csodás tehetsége a varázslatokat terén előnyére válhat és ezt nem csak a bővebb manapontokban, hanem az erősebb támadómágiák terén is megmutatkozhat. Ha pedig kifogyna a mannából, használhatja erőteljes sebző átkokkal feltöltött varázsbotját, amit újratölthet a Varázsbot Újratöltés (Recharge Staves) képességével, még ha használata során csökken az elérhető töltetek maximális száma is. A karakter szintlépése során a varázsbot újratöltés is egyre hatékonyabb lesz.

A karakter képes fejfedőt, testpáncélt, pajzsot, gyűrűket, egy amulettet és különféle fegyverzetet hordani. Táskájában négyzetrácsos rendszer alapján helyezhetők el a megszerzett javak, értelemszerűen minél nagyobb, annál több ilyen négyzetet és így helyet foglal el. Az összegyűjtött arany is helyet foglal, míg az öv különálló részként tartalmazhat 8 különféle italt. A tárgyak nagy többsége rendelkezik tulajdonságkövetelményekkel, tehát míg a nehéz páncél sok erőt kíván, egy jobb íj az ügyességedet teheti próbára. Különféle minőségű tárgyak találhatók, a fehér közönséges (normal) , a kék mágikus (magic) , míg az aranyszín (unique) ritkaságok egyedi tulajdonságokkal bírnak (vagy legalábbis hatékonyabbak, mint a mágikusak).

A játék varázslatai kiegyensúlyozott manaköltséggel rendelkeznek, ám mivel nem képes a varázspont önmagától regenerálódni, a varázshasználók számára létfontosságú a harc során a megfelelő számban elérhető manaital. A varázslatok könyvek segítségével tanulhatók-fejleszthetők, de különféle Mágia érték szükségeltetik lapjaikon található ismeretek megértéséhez és minél alacsonyabb a mágia szintje, annál könnyebb is rátalálni a könyvespolcokon. Az elérhető varázslatoknak 4 szintje van, az egyszerű tűznyíltól és gyógyítástól egészen az Apokalipszisig és a teleportálásig.

Tristram faluból egyenesen, a temetők közt haladva érhető el a Zakarum katedrális, amit a borzalmak sejtelmes fátyla borított be. 4 különálló fejezetből (act) áll össze az elérhető pályák száma: Templom (Church), Katakombák (Catacombs); Barlangok (Caves) és a Pokol (Hell). Amint a játékos elér egy fejezet elejéhez, a falu szélén megjelenik az adott rész első szintjének közvetlen bejárata (Kivétel persze a kiindulási pontként szolgáló katedrális fejezete). A játék folyamán lehetőség nyílik elmenteni az adott állást, így a megnyitott portálkapu is megmarad és a korábban megtisztított fejezetek sem lesznek újra szörnyekkel teli, ugyanakkor nincs megszabott térkép, véletlen generátor dolgozz ki minden szintet. Három lehetséges nehézségi fokozat van: Normál, Rémálom (Nightmare) és Pokol (Hell).

Kalandozásaid során gyakran bukkanhatsz elrejtett szirénekbe. Ezek a varázslatos kegyhelyek képesek maradandóan megváltoztatni sorsodat, tulajdonságaidat növelhetik, életerőt adhatnak, de akár megátkozhatnak sőt meg is ölhetnek. Mielőtt egyet is megérintenél, érdemes elmenteni a játékállást, nehogy önsorsrontás legyen a vége.

A szörnyek közt megtalálható közelharcos, távolsági és varázslók is, de közös tulajdonságuk, hogy minél többet pusztítasz el egy bizonyos fajtájából, annál többet ismerhetsz meg annak erősségeiből s gyengeségeiből (elemi ellenállás és -gyengeség). A közönséges szörnyek mellett találhatók ritka, egyedi nevű erős bestiák is, akik mindig mágikus, de leggyakrabban egyedi tárgyakat szórhatnak, de személyi kíséretként hozzá közelálló fajúak kisebb csoportja gondoskodhat, ugyanakkor vannak magányos alkatok is. A legvégső főellenség Diablo.

Többjátékos (Multiplayer) mód is biztosított a játékban. Helyi (modemes vagy egyéb) hálózaton vagy a Blizzard által üzemeltetett Battle.net online módban.

Források 

  • Diablo Wiki
  • Magyar Diablo Páholy
  • PlanetDiablo (angolul)

 

 

 

 

Történet 

Az első felvonás után hősünk rejtélyes körülmények közt eltűnt és magával vitte Diablo vörös lélekszilánkját is. A hős távozása után újra előtörtek a démonseregek és Tristram elpusztítását követően elindult az új invázió, ám a világ jelentős mértékben kitágult, ennek köszönhetően merőben új kalandorok kerekedtek útra, hogy a Gonosszal szembeszállva bizonyítsák erejüket...ki népe, ki rendje s hite nevében.

Fejezetek 

Tristram megsemmisült és a Gonosz szerte Menedékföld minden irányában elterjedt. Minden fejezetben található egy központi város, amelybe mindig megtalálható a kovács, italkereskedő-gyógyító, illetve új szolgáltatásként a zsoldosurak, akiktől (fejezettől függően) bérelhetünk nem túl okos gépi támogatókat. Az első fejezet egyik küldetése után pedig újra találkozhatunk Deckard Cain öreggel, aki ezentúl ingyenesen azonosítja mágikus cókmókjainkat. Az adott fejezeten belül található zónákban minden esetben találhatók "útpontok" (waypoint), amelyeket megérintve később a városi útpontból kiindulva felhasználhatók gyors közlekedéshez. Ezek az útpontok az adott nehézségi szinten elért fejezetek közt is működik.

  • Első Fejezet (Act I) ; Rogue Encampment: A Világtalan Szem nővéreinek otthont adó lomberdők között található tábor a kezdőhelyszín. A hét alapküldetés, köztük Andariel démonasszony legyőzésével után továbbindulhatunk...
  • Második Fejezet (Act II) ; Lut Gholein: A virágzó tengerparti város a kereskedők mekkájaként tündököl. A városon túli környezet viszont egyre ellenségesebb, köszönhetően a démoni inváziónak és Gonosz sötét üzelmei nyomán életre keltett Durielféregdémonnak.
  • Harmadik Fejezet (Act III) ; Kurast: A buja dzsungel mélyén fekvő ősi várost a démonok ostroma rombolta le, alig maradtak túlélők és jó állapotú épületek, így aztán bátor kalandozókra vár a feladat, hogy végezzenek a szörnyek helyi vezetőjével, Mephistoval.
  • Negyedik Fejezet (Act IV) ; Pandemonium Fortress: A Pokol tornácán állva a Mennyek utolsó védőbástyájaként tartja vissza a Gonoszt. A Pokol mélyén pedig újra szembeszállhatunk Diabloval, a Terror Urával.

Az első Diablo résszel ellentétben a már korábban felfedezett pályák a játékból való kilépés után újra megtelnek ellenséggel, sőt a nehézségi fokozatok váltásával újra átformázza magát a térképet is a beépített véletlen-térképgenerátor segítségével.

Kasztok 

A Harcos (Warrior), Íjász (Rogue) és a Mágus (Sorcerer) kasztok eltűntek, helyükre még rátermettebb kalandorok léptek színre, kik minden tekintetben egyedi képességekkel vannak felruházva.

  • Barbarian: Az egyszerű utazók által csak barbárokként emlegetett nép Arreat völgyeiben kialakult magasan fejlett civilizációt építettek fel, elszigeteltségüket s magányukat senki nem zavarta meg...mind ezidáig. Látva a Gonosz újabb felbukkanását, több életrevaló harcosuk elhagyta a biztos földeket és messze a sztyeppéktől keresi magának a hősi eposzokba illő küzdelmek lehetőségeit. A barbárok a kemény, nehéz nomádság mintái, kik páratlan fegyverforgatásukról és szívósságukról ismertek. Magas életerejük és közelharci támadásuk legendás. Egyesek beszámolók szerint támadás előtt harci üvöltéseket hallatnak így remélve gyors győzelmet vagy csak hogy rájuk figyeljenek. Törzseik külön-külön fejlesztették mesteri szintre a legkülönfélébb kézreálló fegyverek használatát és ennek messze a szülőföldtől is nagy hasznát veheti a brutális harcos.
  • Amazon: Az amazon az Iker-tengertől délre elterülő szigetvilágból származó fejlett civilizáció kecses és törékeny harcoskasztjának tagja. Nevéhez méltóan az íjak és nyílpuskák mestere, ám a lándzsákat és dárdákat is jól forgatják. Ügyességének és páratlan reflexeinek köszönhetően képes elkerülni az ellenség támadásait, saját támadása pedig egészen átütővé is válhat. Szent isteni mágiákat is segítségül hívhat, hűsége jeléül istenei akár valkűrőket is biztosíthatnak.
  • Sorceress: Egy titokzatos mágusrend, a Zann Esu mágusnővérrend életcélja a Gonosz újjászületésével végre beteljesülhet: Kiderül, hogy évszázadokig majdhogynem mesteri szintre fejlesztett elementális tehetségük mit is ér a nyílt élet-halál harcok közepette. Magas intelligenciájukról és jó helyzetfelismerő képességükről ismertek, akik a fagy, tűz és villám pusztító erejével felruházva keresik a kihívást. Támadóvarázsaik mellett képesek fagypáncéllal körülvenni önmagukat vagy akár energiapajzsot is alkotni, az égő kénköves tengerek mélyéről pedig lángtestű hidrákat csalogathatnak elő és természetesen teleportálhatnak is.
  • Paladin: A paplovagok rendje a Zakarum egyházat szolgálták egykor. Évszázadokkal ezelőtt csak zsoldosokként mutatkozó harcosok a Fény hitének buzgó terjesztésébe fogott szerzetesek testőreiként szolgáltak, ám egyre gyakrabban lettek hőstetteik és bátorságuk nyomán jobb hittérítők, mint az unalmas könyvmoly védenceik. Ám a Gonosz első számottevő pusztítása nyomán a rend inkvizíciós hadjáratba fogott és ezt a lovagok egy kis csoportja nem nézte jó szemmel. Látva a rengeteg áldozatot, a máglyáktól füstös eget és az egyszerű emberek félelmeit, több tucatnyian kiváltak a tébolyult egyház soraiból és paplovagként egyenesen a Gonosz elébe indultak. Védelmező aurájuk hű bajtársaik és ártatlanok védelmére kel, harci kisugárzásuk viszont a szörnyetegeket hívatott elrettenteni s hogy a szent kardforgató erejét megnövelje. Szent mágiáikat csak is a tiszta Fényből merítik, pajzzsal előre rohannak a csatába és a halált megtagadó nyughatatlan lelkeket és élőhalottakat különös buzgósággal pusztítják.
  • Necromancer: A nekromanta a legősibb mágiák tudója, aki a Halál borzalmas erejét birtokolja. Az Élet Nagy Körforgását hivatott fenntartani, ezért a sűrű dzsungelekből kimozdulva szövetkezett a világ többi népével, hogy ezt a kényes egyensúlyt a Gonosz uralmának megdöntésével visszabillentse. A Rathma rend papjaként a halál utáni lét kutatása nyomán megtanulta a holttestek mozgatását, csontvázharcosokat és -mágusokat kelhet életre, különféle gólemeket alkothat, de akár az egykori élőt is teljes valójában feltámaszthatja, hogy aztán a sötét varázslóhoz csatlakozva egykori társai ellen lehessen fordítani. Az enyészet elemi erejét kihasználva csontlövedékeket formázhat és súlyos mérgeket is kikeverhet. A nekromanta egyik legsajátságosabb képessége az ellenség sorsába való drasztikus beavatkozás is, átkai legyengíthetik, nyomorékká tehetik, de lelkét is megbéklyózva vakságot okozhat, sőt akár az őrület szélére is sodorhatja áldozatát.

Diablo alatt működött varázslatrendszer teljes egészében eltűnt, helyére egy formabontó újdonság, az úgynevezett "képességfák" (skill trees) kerültek. Mind az 5 kaszt 3 egyedi tehetségágra bontott képességrendszerrel rendelkezik. Minden egyes szintlépésnél (az első szintlépéstől, tehát 2. szinttől számítva) kap egy pontot, amit a tehetségágakban található képességek megtanulására, fejlesztésére fordíthat. Bizonyos szintekként (1.,6.,12.,18.,24. és 30. szinteken) új tehetségek érhetők el, ám csak akkor, ha a azt megkövetelő varázslatra legalább egy pontot áldoztál. A karakter fejlődése során megszerezhető pontokat bölcsen kell felhasználni, mivel nem lehet utólagosan módosítani vagy újra elosztani.

Játékmenet 

A korábbi Magic helyére Energy tulajdonság került, de szerepe nem változott az eredeti Diablohoz képest, igaz, legalább újratermelődik az elveszett manna. Új értékként jelent meg viszont a manna- és életerőpontok mellé az erőnlét (stamina), amely a futás hosszát képes befolyásolni, de pihenéssel, gyaloglással és a vitalitás (vitality) tulajdonság növelésével lassabban merülhet ki , illetve pótolhatja a karakter tartalékait. Az elementális ellenállások (villám (lightning) és tűz (fire) is sokkal hasznosabbá váltak, mivel megtöbbszöröződött a mágikus támadók száma és a mágikus (magic) ellenállás helyére rögtön két másik került (méreg (poison) és fagy (cold), amelyek további életerő veszteséget illetve természetesen lassító fagyást okozhatnak a alapsebzésük mellett.

A tárgyrendszer nagy változásokon ment keresztül: Megjelentek a csizmák és a kesztyűk is és eltűnt az övek által kínált stabil italtartalék, most már külön kell egyre nagyobb tárhelyet biztosítani (a kezdeti 4 alap (öv nélküli) tárhelyet maximálisan 16 tartalékitalra lehet növelni a megfelelő övek hordásával). Az eddigi alap, mágikus és egyedi minőség mellett megjelent a zöld tárgykészlet ("set") is, amelynek hatékonysága azzal növekszik, minél több darabját hordja a karakter, a sárga ritka (rare), ami a mágikus tárgyak és az egyedi tárgyak köztes képviselője, illetve a szürke foglalatos (socketed) tárgyak is. A foglalatos tárgyak szintén egy új tárgytípussal, az ékkövekkel együtt fejtik ki hatásukat, mivel a különböző minőségű (törött (chipped); hibás (flawed); normális; hibátlan (flawless) és tökéletes (perfect) drágakövek (ametiszt (amethyst); gyémánt (diamond), rubin (ruby), smaragd (emerald), zafír(sapphire); topáz (topaz) illetve mágikus koponya (skull) sajátos erőt kölcsönözhetnek. Színük és megnevezésük sokat sejtetve fejthetnek ki hatást, fegyverbe sebzést növelhetnek vagy hatékonyabbá tehetnek, páncélba és sisakba más és más pontot adhatnak, pajzsba téve elementális ellenállásunkat erősíthetik meg.

A szírének (shrine) adta bónuszok is komoly módosításokon esettek át, mivel eltörölték a permanens áldásokat-átkokat és bár csökkentették is a lehetőségeket, cserébe viszont jóval áttekinthetőbbé, használhatóbbakká és mindenképp előnyössé váltak.

A mágikus vagy jobb minőségű tárgyszerzést továbbra is a szerencse határozza meg, de a "jobb esély a mágikus felszerelések megszerzése" (better chance of getting magic items) nevű értékalapú statisztikával megnövelhető ez a szerencse. Nagy áldozatok árán lehet erősíteni, mivel hiába vannak esélynövelő tárgyak, illetve a testpáncélba helyezett topázok, ha a karakter kevésbé lehet hatékony, mivel ez az érték általában önmagában található meg és ritka az olyan felszerelés, amely további egyéb, harcban is kamatoztatható bónuszt is kínál mellette.

Minden fejezet központi városában található olyan kereskedő, amelynél elérhető a gambling ("zsákbamacska") lehetőség, ami a Diablo-ból ismert falábú Wirt fiú szolgáltatásának továbbfejlesztése: Most már ingyenesen megnézheted a kínálatot, jóval több lehetséges mágikus tárgyból választhatsz, ám cserébe az adott tárgyról csak a nevét és a normál adatait tudod meg és csak a tárgy megvásárlásával derítheted ki, hogy mit is rejtegetett az áhított cucc valójában. A zsákbamacska rendkívül drága mulatság, ám gyakran lehet szerezni értékes mágikus, ritka, de akár set- és egyedi tárgyakat is (Utóbbi két minőségnek esélyét a sok javítás és a kiegészítő teljesen lenullázta).

A szörnyek leölése során elérhető ismereteket kiszedték, alapból lelehet olvasni a bestiák különféle sajátosságait. Jócskán megnövekedtek az egyedi szörnyek előfordulása, igaz, az elképesztő névgenerátornak hála igazán "egzotikus" lénynevekre akadhatunk, de maradtak stabil fix küldetésszörnyek is.

A nehézségi szintek maradtak az eredeti hármasban (Normál; Rémálom (Nightmare) és Pokol (Hell), viszont az első normál végigjátszás után a játék lehetőséget biztosít egy új karaktertípus, a hardcore ("kemény") karakter létrehozásához. Ennek a karaktertípusnak egyetlenegy élete van és ha elhalálozik, soha többé nem éled újra, csak szellemként marad meg a játékos karakterlistájába. A maximális szint 99.

A többjátékos (multiplayer) lehetőség tovább bővült és a Battle.net adta szórakozás tette a játékot igazán sikeressé.

2001-ben jelent meg a Diablo II: Lord of Destruction (A pusztítás ura) című kiegészítőlemez.

 

 

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 4
Heti: 43
Havi: 32
Össz.: 49 103

Látogatottság növelés
Oldal: Diablo1-2
WoWistenek.hu - © 2008 - 2024 - wowistenek.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »