WoWistenek.hu

Sziasztok! Ez a honlap külön játékokra és vicces dolgokra van készítve és szerintem élvezitek majd a leírásokat és a képeket.

World of Warcraft


World of Warcraft (röviden WoW) a Blizzard Entertainment 2004-ben megjelent számítógépes játéka. A nagy sikerű Warcraftsorozat történetét folytatja, pontosan két évvel a Warcraft III: The Frozen Throne eseményei után kapcsolódunk be a történetbe.

A játék stílusa MMORPG (massively multiplayer online role-playing game), azaz csak interneten keresztül játszható szerepjáték, melyet egyszerre akár több százan vagy ezren is játszhatnak egy online világban. A játékosoknak rendszeresen elő kell fizetni a játékra.

A játékhoz három kiegészítő lemez készült eddig. Első kiegészítője, a The Burning Crusade 2007. január 16-án jelent meg, második kiegészítője, a Wrath of the Lich King 2008. november 13-án jelent meg. A harmadik , a Cataclysm 2009. augusztus 21-én lett hivatalosan bejelentve.

World of Warcraft jelenleg 12 millió előfizetővel rendelkezik, ezzel a világon a legnépszerűbb MMORPG, és a Guinnessvilágrekordot is tartja ezen cím alatt. 2008 áprilisában úgy becsülték, hogy a többjátékos játékok piacának 62%-át birtokolja.

Szerverek (Realm) 

A játékosoknak, mikor belépnek a játékba, választaniuk kell a szerverek, avagy világok (realm) közül. Egy szerveren egy előfizetésről maximum 10 karakter lehet és legfeljebb 50 karakter indítható előfizetésenként (account). A szerverek között a karakterek átvitele fizetés ellenében lehetséges, vagy karakteráthelyezési akciók keretén belül meghatározott szerverek között ingyenesen.

Az európai szerverek közül választható angol, spanyol, francia, német vagy akár orosz nyelvű is. Ez azt jelenti, hogy a játékon belüli szövegek az adott nyelven olvashatók, a játékmesterek is ezen a nyelven kommunikálnak és ez a szerver domináns beszélt nyelve.

Az elérhető szervertípusok 

  • PvE (avagy Normál) - Ebben a szervertípusban a játékos a környezete ellen lép fel. A játékosok közti nyílt ellenségeskedés csak speciális PvP állapotban érhető el.
  • PvP - Ebben a szervertípusban a játékosok közti nyílt ellenségeskedés van a központban. A territoriális (territory) rendszer alatt lehet a játékos kerülhet baráti (friendly); ellenséges(enemy) vagy vitatott (contested) zónákba, az első kettő attól függ, hogy ki melyik oldalon áll. Néhány város, mint Shattrath City vagy Dalaran egy speciális jelző (sanctuary) alatt van, ahol tilos a frakciók közötti nyílt támadás, amelynek betartatását az őrök végzik.
  • RP - Ezen a szervertípuson a játékosnak kötelező a szerepjátszás (role playing) az általa választott karakter bőrébe bújva, így a nem megfelelő név, a túlzott szlenghasználat vagy fantáziátlan társalgási szokások akár büntetést, sőt, kitiltást is maguk után vonhatnak. A PvE szabályai érvényesek itt.
  • RP-PvP - Ugyancsak szerepjátszó szerver, de itt már a PvP szabályai érvényesek.

Karakteralkotás (Character Creation) 

A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race), kasztját (class), és külsejét(skin). A karakter neme és külseje nem befolyásolja a karakter tulajdonságait, míg a faj és a kaszt igen.

Fajok (Race) 

Az alapjátékban nyolc faj közül lehet választani, de ez a szám az első kiegészítővel, a The Burning Crusade megjelenésével tízre, majd a harmadik kiegészítővel, a Cataclysm után tizenkettőre fog emelkedni. A fajok két, egymással harcban álló frakcióba tömörülnek: ez a Szövetség (Alliance) és a Horda (Horde). Továbbá a fajok kezdő tulajdonságai némileg eltérnek, és mindegyiknek van jellegzetes képessége, illetve saját nyelve.

  • A Szövetség tagjai:
    • Emberek (Human)
    • Törpök (Dwarf)
    • Gnómok (Gnome)
    • Árnyelfek (Night Elf)
    • Draeneiek (Draenei) (World of Warcraft: The Burning Crusade)
    • Worgenek (Worgen) (World of Warcraft: Cataclysm)
  • A Horda tagjai:
    • Orkok (Orc)
    • Trollok (Troll)
    • Taurenek (Tauren)
    • Élőholtak (Undead)
    • Vérelfek (Blood Elf) (World of Warcraft: The Burning Crusade)
    • Goblinok (Goblin) (World of Warcraft: Cataclysm)

Kasztok (Class) 

A választott kaszt (class) szabja meg a karakter képességeit, az általa használt harci technikákat és varázslatokat. A játékban kilenc alapkaszt választható, de az egyes fajok csak meghatározott kasztok közül választhatnak. A játék második kiegészítőjében vált elérhetővé egy speciális kritériumokat igénylő kaszt is, a halállovag.

  • Harcos (Warrior) – Ember, Törp, Gnóm, Árnyelf, Ork, Troll, Tauren, Élőhalott (Alap); Draenei (TBC); Goblin, Worgen, Vérelf (Cata).
  • Zsivány (Rogue) – Ember, Törp, Gnóm, Árnyelf, Ork, Troll, Élőhalott (Alap); Vérelf (TBC); Goblin, Worgen (Cata).
  • Templomos Lovag (Paladin) – Ember, Törp (Alap); Draenei, Vérelf (TBC); Tauren (Cata).
  • Sámán (Shaman) – Ork, Troll, Tauren (Alap); Draenei (TBC); Törp (Cata).
  • Druida (Druid) – Árnyelf, Tauren (Alap); Troll, Worgen (Cata).
  • Vadász (Hunter) – Törp, Árnyelf, Ork, Troll, Tauren (Alap); Draenei, Vérelf (TBC); Ember, Élőholt, Goblin, Worgen (Cata).
  • Mágus (Mage) – Ember, Gnóm, Troll, Élőhalott (Alap); Draenei, Vérelf (TBC); Törp, Árnyelf, Ork, Goblin, Worgen (Cata).
  • Boszorkánymester (Warlock) – Ember, Gnóm, Ork, Élőhalott (Alap); Vérelf (TBC); Goblin, Worgen (Cata).
  • Pap (Priest) – Ember, Törp, Árnyelf, Troll, Élőhalott (Alap); Draenei, Vérelf (TBC); Gnóm, Tauren, Goblin, Worgen (Cata).
  • Halállovag (Death Knight) - Minden faj (WotLK). A játék első hőskasztja (hero class).

Játékos a Környezete ellen (Player versus Environment) és ellenfél az ellenfél ellen (Players vs Players)

World of Warcraft egyik játékmódja a játékos a környezete elleni (Player vs Environment; röviden PvE) harc, ami a világban előforduló mesterséges intelligencia által vezérelt mobok (rövidítés: mobile object) legyőzését jelenti. A PvE a hagyományos MMORPGkhez hasonlóan a karakter fejlődésének és a játék világának megismerésének útja.

Battle ground

Ez a BG 3 védelmi vonalból az-az 5 kapuból áll, amiket meg kell semmisíteni (erre vannak a csatatéren elhelyezett ostromgépek) ahhoz, hogy a falak mögötti ereklyét megszerezhessük, és a temetőket elfoglalhassuk. Az a csapat nyer, amelyik megszerzi az ereklyét (támadó), vagy megakadályozza ezt (védő). Mindegyik csapatnak max. 15 játékosa lehet. Az „Ősök Partja” két körből áll, mindegyik 10 percig tart. A játék elején véletlenszerűen dől el, hogy melyik frakció a támadó és melyik a védő, majd a második körben cserélnek a csapatok. Az egész játék egy kicsit hajaz a D-day partraszállásra, ami második világháború egyik legnagyobb hadművelete volt.

Belépés a BG-re:
-    71-80. szintű karakterekkel

Lényeges információk:

  • A támadó csapat két hajón partra száll, és déli irányba indul az ereklye irányába.
  • A védekező csapat a South Graveyard-nál kezd és igyekszik a strandon levő védőállásokba vagy a falak melletti lövegtornyokon felvenni minél jobb pozíciót.
  • Kétszer 2 kapu (kék-zöld és piros-lila) zárja el a támadók elől az utat a pálya két szélén, és egy (sárga) középen a Chamber of Ancients Relics-hez vezető utat.
  • Az ostromgépek, segítik a támadókat a falak és épületek megsemmisítésében, illetve az ellenséges játékosok „elhalálozásában”.
  • Minél több temetőt foglalunk el, annál több ostromgép fog a rendelkezésünkre állni, így segítve a minél gyorsabb erőlehaladást a hátralevő kapuk felé.
  • A védőknek nincs lehetősége visszafoglalni a temetőket, így nagyon körültekintőnek kell lenniük.
  • A védők a falakon lévő lövegtornyokkal tudják a támadók ostromgépeit és játékosait likvidálni.
  • Az a frakció győz, amelyik megszerzi az ereklyét, vagy megakadályozza ezt. Ha egyik csapatnak sem sikerül ez 10 percen belül, a játék döntetlenek számít.

Honor szerzés:
A győztes csapat 3 db Strand of the Ancients mark of honort kap, a vesztes 1-et. Ha egyik frakció sem rombolja le az utolsó kaput, minden résztvevőnek egy mark of honor a jutalma.

Bonus Honor (level 80.)

  • Támadó csapat:
  •  
    • 62+19 honor jár egy kapu lerombolásáért (a kapu párok egy kapunak számítanak).
    • 62+19 honor jár az ereklye megszerzésért.
  • Védő csapat:
  •  
    • 62+19 honor jár egy kapu megtartásáért (a kapu párok egy kapunak számítanak).
    • 62+19 honor jár az ereklye megvédésért.
  • Játék vége:
  •  
    • 124+124 honor jár a veszteseknek
    • 248+124 honor jár a győzteseknek

Reputáció:

  • Valiance Expedition az Ally-nak
  • Warsong Offensive a Hordának

Ostromgépek:

  • Demolisher(tank): Ennek a szerkezetnek két funkciója van. Az egyik úgy működik, mint a faltörökos (kapunál), a másik pedig mint egy katapult (falakhoz). Ne használjuk ellenséges játékosokra, mert lassan manőverezhető és sokáig tart újra tölteni. 3 utasa lehet a vezetőt is beleértve. Relatív védelmet nyújt a benne tartózkodóknak, mindazonáltal a két oldalsó utas képes lőni, amíg a vezető mozgásban tartja a szerkezetet. Habár elég pusztító szerkezet, elég lassú és nehezen manőverezhető. Level 80-on 80000 Hp-ja van.

Egyébb fegyverek:

  • Lövegtorony: kb 6000 damage-t okoz a becsapódott területen vagy az ellen demolisherén, és 3000-et az ellenséges játékoson. Level 80-on 60000 Hp-ja van.
  • Seaforium charge (akna): A támadó játékosok felvehetik ezeket a Dokkoknál vagy a Vehicle Emporiumoknál. Lehelyezésük után 10 másodperccel robbannak, megsemmisítve a falak Hp-jának durván 25%-át. A védők hatástalanítani tudják ezeket, ami nagyon javasolt, ha van rá lehetőségük. Ha meghal egy olyan játékos, akinél ilyen van az nem probléma, mert egy másik felveheti újra, sőt lovon ülve is vihetünk ilyet magunkkal.

Taktikák:
Több általános taktika létezik. Pl támadóként rohanjunk a falakhoz aknáinkkal és minél többet tegyünk le belőlük, vagy intézzünk „harckocsi” támadást védve tankjainkat, vagy ezek kombinációja. Védőként minél gyorsabban érjünk a lövegtornyokhoz, hogy minél előbb ritkíthassuk a támadók sorait (pl: paladin Crusader aurával előnyben), illetve az ellen demolisher-eit, mivel ezek nagy pusztítást vihetnek véghez védelmünkben nagyobbat, mint egy ellenséges mage.

Temetők:

  • Támadóként minél előbb foglaljuk el az Eastern és Western Graveyardot. Néhány ember amellett érvel, hogy a Southern Graveyardot nem szükséges elfoglalni, amíg az ereklye ajtót meg nem semmisítették, mert az újabb tankok és bombák megszerzése csak lassítja a csapatot a siker elérésében.
  • Védőként minden erőnkkel igyekezzünk megakadályozni a Eastern és Western Graveyardok elfoglalását. A piros és lila kapuknál lévő lövegtornyokkal egy-egy fő megakadályozhatja a temetők elfoglalását. Ha a falaink még állnak nyugodtan hagyhatjuk, hogy az ellenség elfoglalja a Southern Graveyardot, mert ez úgy is lassítja őket.

Tornyok:

  • Használjuk, ezeket a temetők védelmére illetve az ellenséges tankok likvidálására mielőtt elérnék falainkat.
  • A lövegtornyunk alatt jobbra-balra a falunk mentén mozgó tankot nem tudjuk lőni, erre csak a másik lövegtornyunk képes.

Tankok:

  • Néhány ember vitatja, hogy a tankok lennének a legjobb eszközei a támadók győzelmének, mégis a legnagyobb átütő erővel ezek rendelkeznek. Mindig foglaljuk el a keleti és nyugati temetőt, hogy tankellátásunkat növeljük, illetve csökkentsük utazási időnket. A tankoknak elvileg csoportokban kellene együttműködniük a nagyobb hatékonyság eléréséért. Soha ne játsszuk el a „négy páncélos és a kutya” tipikus esetét, mert egyedül lavírozó tankunk kiváló célpontja lesz a lövegtornyoknak.
  • A tankokkal mindig a falakat vegyük célba ne az ellenséges játékosokat! A falhoz érve használjuk a faltörő kos funkciót, ami nagyobbat sebez.

Aknák:

  • Leghatékonyabb módja a falak lerombolásának
  • Több akna letehető egy időben egy helyen
  • Az aknák hatástalaníthatók
  • Az aknákat a lövegtornyok nem tudják megsemmisíteni
  • Az aknákat lovon is eljuttathatjuk a célig
  • Könnyebben védhetők, mint az ostromgépek

Stratégiák:

Támadás:
A legfőbb cél, minden kapun átjutni és megszerezni az ereklyét. A kapukat csak tankokkal és aknákkal rombolhatjuk le. A partra kiérve vegyünk magunkhoz minél több aknát. Ezek jól jönnek a kapuk/falak rombolásánál, különösen mivel a védők nem nagyon szeretnek a kapukon kívül tartózkodni, így nem tudják hatékonyan hatástalanítani ezeket. A védelem valószínűleg arra fog várni, hogy megtámadhassa és megsemmisíthesse a parton elhelyezett tankjainkat, mielőtt alkalmunk nyílna használni azt. Itt és az egész játék során biztosnak kell lennünk abban, hogy az ellenséges „gyalogosok” ne tudjanak tankjainknak sérüléseket okozni, különben megnehezítik a kapukig való eljutást. Javasolt, hogy tankjainkba olyan játékosok üljenek, akik lassító hatásokat tudnak eredményezni és megsebzik az ellenséget.

Védekező csapatnak két lövegtornya van minden kapunál, és számukra nagyon fontos, hogy ezek személyzettel legyenek ellátva. Ennek megakadályozására „távolba ható „játékosainkat használjuk, akik nem annyira veszélyeztetettek a lövegtornyok hatásaira. Amint egy kapu megsemmisül, vessük be közelharci játékosainkat az ottani védelem megtörésére.
Amint áttörtünk az első védelmi vonalon az keleti és nyugati temető elfoglalásával lehetőséget kapunk újabb tankok és aknák megszerzésére. Ha van Shadowstep vagy Killing Spree rugó a csapatunkban használhatják képességeiket, hogy a lőtornyok mögé teleportálják magukat megzavarni az ott posztoló személyzetet, illetve esélyt kapnak arra, hogy a kapu mögötti temetőket elfoglalhassák észrevétlenül. Ha az a probléma, hogy a tankokat állandóan megsemmisíti a védelem, szinkronizáljuk azok mozgását. Próbáljunk egy időben támadni velük, így megosztjuk a védelem fókuszát vagy egy tankunkra fognak összpontosítani, így megakadályozhatjuk azt, hogy megsemmisítsék összes tankunkat az utolsó kapu elérése előtt.
A legvégén az ereklyére (gömb) kattintva megnyertük a kört.

Védekezés:
A játék elején helyezzünk megfelelő védelmet a kék és zöld kapukhoz(első védelmi vonal) és legyen, személyzet a lő tornyokban. A többi játékos lemehet a partra, hogy „üdvözletét adja” a támadóknak. A támadok tankjait amint lehet semmisítsük meg, ez a legnagyobb veszély a védelmünkre nézve. Egyedül kószáló tank kedvelt célpontja a védelmünknek.
„Gyalogos” védelmünk kis csoportokba szerveződve próbálja meg először a tankok személyzetét likvidálni, majd csak ezután kezdje el a tankot ütni. A tank sérülése során a vezető mindenképp ki fog szállni a járműből, így az sebezhetővé válik.
Figyeld a térképet folyamatosan. Az hogy az egyik kapunál sikeresen feltartoztatod a támadókat, nem jelenti azt, hogy a másiknál nem tudnak áttörni. Légy biztos, hogy a piros és lila kapuk még mindig védelem alatt álnak. Nehogy a támadók egy csoportja hátadba kerüljön aknákkal felszerelve, mert az a sárga kapu gyors összeomlásához vezet. Ha a támadók tankjai a sárga kapu felé közelednek, vonj vissza védelmet ezek elpusztítására mielőtt azok betörnék azt. Ha a sárga kapu elveszett minden védőt vissza kell vonni, és kitartani a 10 perc lejártáig. Ilyenkor minden támadót meg kell akadályozni, hogy elérje az ereklyét (gömb). A fent leírt kasztok szerinti képességek itt is jól alkalmazhatók.

Battleground - Alterac Valley - by 

Amori(Tsukuyomi,Atheros)

Sziasztok!

Gondoltam, hogy mivel nagyon kevesen képben az Alterac valley taktikával,vagyis maga a BG-vel így készítek egy lírás.

Erről a Battlegroundról tudniillik 40v40-es szóval egy hatalmas zónáról van szó ami nagyon kiélezett csapatmunkát igényel.
A Battleground győzelméhez sokkal nagyobb szükség van az összjátékra és a figyelemre , mint jó gear-re.


2 főbázis található: Dun Baldar(Alliance) és Frostwolf Clan(Horde)

Mindkét frakció 600 reinforcements-menttel kezd, és az a győztes aki lenullázza a másikét.

Az BG egész egy Foglalásból és ostromból áll, Mivel találhatók Temetők(Graveryard GV) és Tornyok(TW). A temetők elfoglalhatók, de a tornyok felégethetők.

A győzelemhez vezető út az ellenkező Frakció Reinforcement-nek nullázása Amit meglehet tenni:
-Honorkill (-1 rein)
-Tower Destroy (-100 rein +63 Honor a raid összes tagjának és 12 repu)
-Kissbos megölése (-100 Rein +63 honor all raid 12 repu)
-Főboss kill (-600 rein +300 honor) - azonnali győzelem

Na a felsoroltak láttán észrevehető, hogy a honorkill nem sokat segít a győzelemhez vezető, szóval nem az a biztos győzelem kulcsa, hogy középen megölsz minden enemy-t ami szembe jön.

Továbbá az sem vezet győzelemhez, ha azonnal főbossra mész, mivel nem érnek oda a csapattársaid 100%-a élve és mellette a Főbosst 4 boss védi, ami úgy tűnik el, hogy felégetsz egy tornyot vagy megölöd(az utóbbi nehezebb).

Ugyebár a GV-k elfoglalása nem hoz semmi bónusz honort de a lefoglalása mégis nagyon fontos, mivel így az ellenfeled nem tud ott éledni így kénytelen egy távolabbi helyen éledni, így sok időt nyersz egy torony felégetésére. Minden Torony környékén van egy temető is, szóval ha torony védése közben megölsz valakit, az lehet, hogy 1 percen belül nálad köt ki újra és már ő fog nyerni és visszaveszi a tornyot.

Minden temető foglalása és torony leégetése kb 5 perc folyamatos védelmet vesz igénybe.

Nagyon fontos dolog az is, hogy támadás esetén ne hagyjatok temetőt vagy tornyot a ellenkező frakciónak, mert seperc alatt megfordítják az eredményt , mivel nagyon sokat kell visszagyalogolni. Ha frakciónak nincs temetője akkor a kezdőhelyen éled ahol a BG indul.

A tornyok beégetése után valószínű az az eset, is hogy nem is kell a boss-t, mert addig valószínű, hogy már 0 rein-je az enemy-nek.

Amivel sok honort lehet szerezni:
- Ha állandóan védekezel, mivel kb 7-8-an vagytok amivel killenként 20-asával jön ahonor, és persze a torny felégetése +63 mindenkinek.

-Ha olyan helyen ölöd az enemy-t ahol semmi értelme (pl középen), nemhogy semmi értelme, de alig fogsz honorhoz jutni és persze a csapatod is kikap

-Ajánlott a Shift+M benyomása ezen a BG-n mivel látod, hogy éppen mit kell foglalni, vagy megvédeni

Remélem érthető a BG ismerete ezek után.

Battleground - Eye of the Storm - by 

Amori(Tsukuyomi,Atheros)

Battleground információk

Playerek: 15 vs 15 fő (összesen 30)
A battleground tulajdonképpen egy Arathi Basin és Warsong Gultch keveréke (foglalás + zászlóbevitel)
- Pálya viszonylag egyszerű. Adott 4 db bázis: Blood Elf Tower, Fel-Reaver ruins, Mage Tower, és Draneic ruins. Középen pedig egy zászlóval, amit egy elfoglalt bázishoz el lehet vinni, ami plusz pontot ér. Amelyik oldal először megszerez 2000 pontot az nyer.

Pontok

- Ha az adott oldalnak 1 bázisa van az 1 pont / mp
- Ha az adott oldalnak 2 bázisa van az 2 pont / mp
- Ha az adott oldalnak 3 bázisa van az 5 pont / mp
- Ha az adott oldalnak 4 bázisa van az 10 pont/mp

Továbbá plusz pontok is szerezhetőek, ha beviszik a zászlót valamelyik bázishoz

- 1 bázis esetében: 75 pont
- 2 bázis esetében: 85 pont
- 3 bázis esetében: 100 pont
- 4 bázis esetében: 500 pont
Ha paladin bubizik , mage ice block-ol és ha valamelyik stealther eltűnik , akkor a zászlót eldobja

Hogyan foglaljuk el egy bázist?

- Nagyon egyszerű , oda kell állni az adott bázis területére és egy csík jelzi,hogy mennyi kell még,hogy teljesen elfoglaljuk. A csík 3 színből áll, ami az elfoglalás állapotát jelzi: Piros (Horda) Fehér (Semleges) Kék (Alli). Itt megjegyezném, hogy nem kell leszállni mountról, mert ugyanolyan gyorsan foglal vki mountal mint mount nélkül, de viszont rugónak/druidnak ki kel jönnie stealth-ből.

Taktikák

- A taktikák nem túl bonyolultak, van a 3 bázisos módszer és van a 2 bázis + zászlós módszer.
- Az elejénél az a legfontosabb,hogy körülbelül egyenlő számú ember menjen mind bal mind jobb oldali bázis elfoglalásához, illetve egy csapat a zászlóért. Aztán ha az adott bázis(ok) elvannak foglalva akkor lehet menni segíteni ahova kell, illetve az ellenség által megszerzett bázisokat elfoglalni, ebben az esetben ha 2 - 2 bázis van mindkét oldalnak birtokában akkor a zászló dönt,hogy ki nyeri végül a csatát (ez a 2 bázisos módszer) , azonban , ha valaki elfoglal egy 3. bázist akkor onnantól nagyon nehéz kiegyenlíteni , mert ha megvan a 3 bázis + 1x bevitt zászló (ami + 100 pont) akkor nehéz visszaegyenlíteni, igazából itt szokott általában megdőlni a dolog amikor egy adott oldalnak van 3 a másiknak meg 1 bázisa, és az 1 bázisos viszi be folyamatosan a zászlót, mert a 3 bázis gyorsabban ad pontot mintha 1 bázisba vki folyamatosan vinné a zászlót be (itt lép be a 3 bázisos módszer).
Az előbb elhangzott technikákat jobb ha előre megbeszéljük, jobb csoportokban haladni mint az egyéni akció (itt kis csoportokra gondolok , nem egy nagy csoportban megy az egész banda) pl group 1 megy jobbra , group 2 balra és group 3 megy zászlóért, és pl group 2 segít group 3 -nak és group 1 pedig megy tovább foglalni. De igazából egy ember is (ha szerencséje van) eltud foglalni egy bázist , de az ugye kevesebb idő mintha 4-5 ember foglalná el, érdemes bekapcsolni valamilyen minimap-ot (shift + m) vagy Carbonite quest helper, és az mutatja az adott bázisok státuszát.
- Ha szürkére vált az adott bázis akkor (amit elfoglaltunk) akkor oda azonnal vissza kell menni valamelyik Groupnak, lehetőleg az a group amelyik elfoglalta azt, és ha gyorsan odajutnak akkor nem tudják elfoglalni, de akár ha a többi group meg tudja magát védeni akkor nyugodtan védekezhetnek, de mivel lasabban leeht elfoglalni egy bázist mint Arathi Basin-en , ezért nem érdemes védekezni maximum 1-2 embernek akik jelentik a többi Groupnak ,hogy az adott bázis támadás alatt áll. (De valószínüleg ez a 1-2 ember ha védekezni marad könnyen megölhető egy nagyobb csoport által), ezért érdemes nézni mindig a mapot és a saját Groupommal együtt mozogni, és megállapítani,hogy a bázis amit elfoglaltam biztonságban marad és el lehet e foglalni a következő bázist , vagy inkább segítsek a zászlós csapatnak ? (Ezt mindenki maga dönti el, de mondom Group-al érdemes együtt mozogni, de persze nem úgy,hogy a 3 group együtt van , ami a taurin elég gyakori).
- Ha véletlenül sikerül eljutni 2 Groupnak a 4. bázishoz és azt elfoglalni akkor az ellenfelek a kezdőhelyen élednek (a sziklán). És onnantól ,ha nem támadnak egyszerre akkor onnantól a meccset elvesztették.

- Annyira nem bonyolult az Eye of the Storm , ha mindenki csapatban játszik és figyel mások utasításaira. Egy Alterac Valley sokkal bonyolultabb szerintem. Tudom , még léteznek más taktikák , de ez a 2 leglogikusabb változat és egyben a legkönnyebb. (Ha van a szövegben helyesírási hibám akkor elnézést kérek)

Battleground - Warsong Gulch - by Amori(Tsukuyomi,Atheros)


Egy nagyon régi és klasszikus Battleground a WOW világában.

A Battleground ismerete és rajta lévő játszása nem igényel túlzott nagy logikát, de itt is lehet hibázni.

A BG megértést segíti annak, aki már régebben játszott a Quake 3-al vagy az Unreal Tournament-el. Ugyanis ez a játék olyan mint egy Capture The Flag.

A csapat akkor nyer ha az ellenfél zászlóját beviszik 3 alkalommal ami minden zászló bevitellel 60 honorral és repuval ajándékozza a raid tagjait.

Persze zászlót csak akkor tudsz bevinni ha a tiétek a helyén és nem lopja senki.

Ezen a battleground-on valamelyest a playerek kiélhetik ölési vágyaikat, de ha nagyon belemélyednek akkor vesztükre válik.

Ajánlott raid csapatot felosztani "támadó" "védő" "középfogó" részere osztani. Ugyanis a védő az végig a zászló védelméről gondoskodik, hogy ne lopják, a támadók az ellenfél zászlójának a lopásáról gondoskodik, a középfogók kint középtájon a támadni készülő ellenfeleket tartja fel, de erősítési funkcóval is rendelkezik, mivel ha több ember kell a védelemhez akkor odamennek. A támadó és védő végig csak a dolgukkal kell foglalkozni, soha nem ingázhatnak, mivel ha védelemre van szükség még középről is akkor előfordul, hogy az enemy mind a 10 tagja a zászlótoknál van. Visszaszorítás a támadók feladata, mivel ha egy zászlót ellopnak kénytelenek visszamenni érte, mivel nem egy helyről leeht csak saját zászlódat bevinni.

-Fontos dolog, hogy aki a zászlót viszi, soha de soha ne hagyd egyedül, védd meg akár a saját életed árán is!!!!!!!

-Javasolt további tanács, ha nagyon elszúrtátok a mecset és bénáztok, az utolsó zászló bevitelnél az enemy elmegy az ellenkező frakció temetőhőt és kempeléshez fog, amivel további honor adagokhoz jut. Nagyon ajánlott dolgo a feléledés kihagyása, mert visszaverni nagyon nehéz, mellette kifarmolnak titeket és nagyon sokára elhúzzátok a mecset. Inkább legyen 1 óra 2 markod, mint 1.

-Ahogy említettem a honorkill itt kiélhető, de ésszel kell. Soha ne várj enemy-t a temetőnél. Ha temető előtt támadnak lent, ne maradjon ott mindenki, fent simán el lehet menni a saját zászlód védelmére, ami akkor életbevágóan fontos, mivel a zászlóért mennek ők is.

-Ha ugyanolyan támadás ér a temetőnél megint, annak visszaverése nem nehéz, csak józan ész kell hozzá. Mivel a támadók Healer-el mennek oda így ne a DPS-eket öld le, hanem a healer-t. ilyenkor szépen ki kell menni a másik kijáraton és hátba támadni őket, mivel a healereket hátul találod AMIT NE EGY EMBER CSINÁLJA, ÉS NEM KÖZÉPRE BEUGRÁSSAL.

Battleground - Arathi Basin - by 

Amori(Tsukuyomi,Atheros)

Arathi Bashin

A BG lényege minél többet elfoglalni és megtartani a kulcsfontosságú épületekből. Az a frakció, amelyik egy adott épületet kontrolál pontokat kap érte. Az a fél, aki előbb összegyűjti, a 2000 pontot megnyeri a csatát.

Arathi Basin Alap Információk:

  • Minden frakció max. 15 játékossal játszhat. Ennél kevesebbel is elindul a BG, de ilyenkor előfordulhat, hogy valamelyik félnél többen játszanak (a másik csapat rosszabb esélyekkel indulhat). Belépés a BG-re folyamatos, amíg be nem telik a létszám mind a két oldalon. Ha valamelyik frakciónál a max. játékos szám felénél kevesebben vannak 3 percen túl a BG resetel.
  • A játékosok 5 különböző épületért harcolnak
    • The Farm = Farm
    • Stables = Istálló
    • Lumber Mill = Fűrész Üzem
    • Blacksmith = Kovács
    • Gold Mine = Arany Bánya
  • Egy adott épület elfoglalásához az épület előtti/melletti zászlóra kell jobb klikkel rányomni és megvárni, amíg a zászló átvált.
  • Mind az öt épület ugyanannyi pontot „termel”
  • Az aktuális állást arról, hogy melyik frakciónak mennyi pontja van a képernyő közepének felső részén láthatjuk.
  • Pont számítás:  
Elfoglalt épület mennyisége Másodpercenként adott pontok
1 0.8
2 1
3 1.7
4 3
5 30
  • Újraéledés csak az adott frakció által kontrolált épületeknél lehetséges. Ha ezt közben elfoglalja az ellen, átdob egy másik épülethez. Ha más nincs, minden frakció a saját kezdőhelyén éled újra.

Arathi Basin Stratégiák
“Tarts 3-at” Stratégia

  • Legáltalánosabb stratégia. 
  • Általában PUG-ok(nem összeszokott játékosok csoportja) használják
  • Nem a leggyorsabb módja a győzelemnek, de elég könnyen kivitelezhető. 

Az adott frakció 3db 5 fős csoportját kiküldi a legközelebbi épületekhez. Elfoglalásuk után ezek megtartása a cél.
Tippek:

  • Nagyon fontos a kommunikáció a csoportok között. 
  • Ha egy játékos ellenséges mozgást tapasztalt a védett objektum körzetében, azonnal értesíti a többieket az ellen közelítőleges létszámáról és adott helyzetéről. Egy fecske nem csinál nyarat!
  • Amint három épületet ellenőriz az adott frakció figyelni kell, hogy ne a zászló körül tobzódjanak az adott csoportok tagjai. 
    • Célszerű a csoportoknak, vagy azok néhány tagjának járőrözni két kontrolált épület között, így gyors támogatást tudnak nyújtani a többieknek ha a szükség úgy hozza
  • Ha egy nagyon erős ellenséges csapat közelít  egy általunk kontrolált épülethez, ez azt jelenti, hogy valamelyik épületét őrizetlenül vagy gyengén őrizve hagyta ott.
  • Más csoportoknak leadva a „drótot” onnan pár ember is el tudja foglalni az ellenség eme gyenge pontját, illetve segítséget kérhetünk az adott épület védelméhez (időhúzás).

Előnyei:

  • Kevesebb kommunikáció szükséges mint más stratégiákhoz.
  • Játszhatóbb taktika kezdő játékosoknak illetve olyanoknak, akik nem tudnak még rendesen groupba „dolgozni”.
  • Jó lehetőséget ad ezen játékosok képességeinek és játékstílusuk begyakorlására.

Hátrányai:

  • Ha az ellen nagy erőkkel támad nehéz egy 5 fős csoportnak ellátni a védelmet.
  • Lassú győzelem, a csaták sokszor 20-25 percig is eltartanak.
  • Nagy az időveszteség az ellenségre várva.

A Folyamatos Támadás Stratégiája

  • Gyakran használják guildek illetve összeszokott groupok.
  • Sikeres működéséhez nagy koordinációs képesség kell, ezért nehéz jól megvalósítani PUG-ok esetén.
  • Ha a dolgok olajozottan működnek ezen stratégiával akár 5 perc alatt is megnyerhető a BG.

A stratégia lényege hogy a frakciók egyetlen embert hagynak hátra védelemben a Farmnál vagy az Istállónál, amíg a többiek folyamatosan támadják a Kovácsot a Fűrész üzemet és az Aranybányát.

 Tippek:

  • A kommunikáció elengedhetetlenül szükséges a kivitelezéshez.
    • Ventrilo vagy Teamspeak használata kötelező. 
  • Állandó nyomás alatt kell tartani az ellenséges frakciót.
    • Nincs pihenés, megállás
    • Állandó támadás
    • Legyünk biztosak abban, hogy minden általunk kontrolált ponton van egy védőnk, aki tartja azt a segítség megérkezéséig.
  • A csata első perceiben minden frakció általában egy védőt hagy (vagy egyet  sem) a Farmnál és az Istálónál (ezeket foglalja el a leggyorsabban).
    • Ha nem ütközünk ellenállásba támadó csapatunkkal, célszerű ezeket az épületeket célba venni a játék kezdése után.
  • A Kovács a legfontosabb stratégiai pont a térképen, amint lehet szerezzük ezt meg és lehetőség szerint tartsuk is.
    • A legnagyobb támadó erőnket vessük itt be (6-8 fő).
    • Az itt újra éledő játékosaink könnyen küldhetők a Bányához és a Fűrész Üzemhez, de a Farm  és az Istáló is gyorsan megközelíthető innen.
    • Az ellenséges erőkkel nagyobb mennyiségben általában a Bányánál vagy a Fűrész Üzemeknél (illetve ezek közelében) csaphatunk össze, ezért innen könnyen küldhetünk támogatást/segítséget. 
    • Még ha a csata vesztésre is áll a játékosok ne rohangáljanak „vakon” össze-vissza, inkább vonuljanak vissza és koncentráljanak más az ellenség által gyengén védett pontokra

Előnyei:

  • Lehetőség a nagyon gyors győzelemre.
  • Izgalmas játék.
  • Az ellenség folyamatosan nyomás alatt tartható.
  • Rendkívül jól használható, mivel az ellenfél gyakran felkészületlen.

Hátrányai:

  • Nehezen megvalósítható ha a játékosok zöme nem jól koordinálható.
  • Bizonyos játékosoknak időről-időre be kell vállalnia a „védő” szerepét, ami egyenlő lehet a halállal. 
    • Egy személy ritkán állít meg egy több fős támadást, a csapatnak ezért jobban kell figyelnie, ha egy ellenőrzött épület elveszik.
  • A védőnek mindig egy tapasztalt esetleg jól gearelt játékosnak kell lennie, hogy minél tovább fenntarthassa a támadókat, amíg a segítség megérkezik.

Természetesen számos más, a játékosok által használt stratégia és trükk létezik. Ezen rövid leírásommal csak az Arathi Basin lényeges információit szerettem volna megosztani veletek.

Partizás (Party) és Portyázás (Raid) 

A játékos alkothat csapatot egy vagy több játékos közreműködésével, így segítve a küldetések sikeres teljesítését vagy erősebb szörnyek legyőzését. Két összeállítási forma érthető el:

  • Parti (Party) - A parti minimum 2, maximum 5 főig terjedő csapatot jelent. A csapatot a vezető (leader) írányítja, ő invitálhat be vagy távolíthat el csapattársakat, valamint ő határozhatja meg a zsákmányelosztás módját és a nehézségi fokozatot is. Ez a csapatküldetések, a közönséges insták és az arénajátékok (arena) alatt engedélyezett formáció.
  • Portya (Raid) - A portya minimum 5 főből áll, a maximális létszáma akár 40 fő is lehetett (a klasszikus játék raid instáiban kellett ekkora létszám), de az első kiegészítő a raid instákba szükséges csapat méretét 10 illetve 25 főre csökkentette, majd ezt a rendszert a második kiegészítővel öntöttek végleges formába. A portya a parti létrehozása után jöhet létre, amikor a csapatvezető átalakítja a partit portyává (convert raid). Ekkor a vezető portya vezetővé (raid leader) lép elő és megjelenik az asszisztáló (assist) és a "zsákmánymester" (loot master) szerepkörök is, ahol előbbi a vezető helyetteseként funkcionál, utóbbi a megszerzett javak igazságos elosztásáért felel. Ez a portya-insták és a harcmezők (battlegrounds) alatt engedélyezett formáció.

A parti- és a portyavezető a játékba beépített "célzórendszer" segítségével lehetősége van a szörnyek megjelölésére. A célpont (mark) rendszere több tucat jól megkülönböztethető 2 dimenziós ikonnal dolgozik (mint fehér halálfej; vörös X; kék kocka .:stb) és a vezető előzetes megbeszélés után stratégiát építhet rá (például melyik szörny legyen az első áldozat).

Mind a partiból, mind a portyából a játékos önszántából is kiléphet, ekkor már nem vehet részt a zsákmány elosztásában és ha rendelkezett valamiféle joggal (például ő volt a vezető), akkor lelépés előtt személyesen átruházhatja másra, de a játékos távozását követően a rendszer ezt magától is elvégzi.

Zsákmány (Loot) 

Az egyszemélyes (avagy "szóló" (solo) játék alatt az elpusztított szörnyek után zsákmányolható (looting) "különleges" (uncommon) vagy jobb minőségű tárgyak természetesen csak magát a karaktert illetik, de a parti és a portya alatt már osztozkodni kell (vagy legalábbis kéne), ezért a készítők több elosztási módot tettek elérhetővé:

  • "Mindenki minden vihet" (Free for All) - Ebben az elosztási módban nincsenek szabályok, bárki is ér el a szörny holttestéhez először, a benne található összes értéket viheti. Nagyon igazságtalan, mert egyes feladatkörökben vagy pillanatnyi figyelmetlenség miatt néhány csapattag akár mindenről lemaradhat.
  • "Robin forgás" (Round Robin) - A Free for All valamivel igazságosabb formája, mert minden egyes holttest után külön fordulók lépnek érvénybe. Ekkor az adott fordulóba kerülő csapattárs vizsgálhatja át az adott holttestet, de még ekkor is mindent elvihet belőle.
  • Csoportzsákmány (Group Loot) - Ebben az elosztási módban minden egyes csapattag részesülhet az értékesebb zsákmányból, mert a Round Robin fordulórendszere mellett a "különleges" vagy jobb minőségű tárgyak esetében egy menü nyílik meg, ahol három lehetőség közül választhat:
    • Mohóság (Greed) - Egy aranypénzzel jelképezett mohóság választásával a játékos elviheti a tárgyat. Ha a tárgy a megszerzése után lélekhez kötődik, a program a biztonság kedvéért egyszer rákérdez a döntésre. Abból a célból van, ha a játékos nem kívánja használni az adott tárgyat, de szívesen értékesítené azt.
    • Szükség (Need) - Két dobókockával jelképezett szükség választásával a játékos elviheti a tárgyat. A szükséget választva a játékos minden esetben előnyt élvez a mohósággal szemben, tehát a mohóságot választó játékosok eredményei ellenére mindig a szükség nyer (persze ha más játékosoknak is szüksége van a tárgyra, akkor újabb automatikus sorsolás jön). Ha a tárgy a megszerzése után lélekhez kötődik, a program a biztonság kedvéért egyszer rákérdez a döntésre.
    • Disenchant - Enchanting mesterséggel rendelkezőknek hasznos lehetőség, ilyenkor az adott játékos felajánlja, hogy a mesterségével szétbontja a zöld vagy jobb minőségű tárgyat alkotóira, és ezekre az elemeket osztja szét. Rendszerint akkor hasznos, ha egy felvételnél lélekhez kötődő (Binds when picked up) tárgy esett, és azt senki sem kívánja használni. Az alkotók aukciós ára rendszerint többszöröse az árusoknál a tárgy után kapott összeggel.
    • Átadás (Pass) - Az "X" jelképezi az átadást, ekkor a játékos teljesen kimarad az adott tárgyért folytatott elosztásból.

Az elosztást segítő menü bizonyos ideig marad fenn, ez a tárgy ikonja alatt megjelenő csík mutatja, ami ha elfogy, az osztozkodásból lemaradt játékos hoppon marad. Az első két lehetőség során a program levezet egy belső sorsolást (ez megfigyelhető, ha a játékos beállítja az opciókban) és az nyer, aki 1 és 100 között a legnagyobb értéket éri el (ha többen is a legnagyobbat érik el, akkor a leggyorsabban döntő játékos viszi el a tárgyat). Ez az elosztási mód talán a legigazságosabb is lehetne, ha a csapatban nem kerülne néha-néha "ninja"stílusú játékos; Az ilyen viselkedésű tolvaj csapattag gyakran az összes zsákmányt "elneedeli" a többiek elől.

  • "Mohóság előtt a szükség" (Need before Greed) - Ebben az elosztási módban a Group Loot tárgyelosztási rendszere annyiban módosul, hogy a program magától eldönti a zsákmány sorsát azzal, hogy csak azok vehetnek rész az elosztásban, akik képesek használni és nincs is meg nekik az adott tárgy. Jelenleg ez az alapértelmezett.
  • "Mester zsákmány" (Master Loot) - Ebben a módban a vezető, illetve a portya során kinevezett zsákmánymester (loot master) jogává válik az értékesebb tárgyak elosztása. Ekkor csak is kizárólag a kinevezett játékos dönthet a zsákmány sorsáról, a többiek pedig személyesen sorsolhatnak érte (ezt gördítésnek, azaz roll-nak nevezik). A normál 1-100 közöttiroll során (parancssora: /roll) az nyer, aki a sorsolásban résztvevők közül a legnagyobb értéket kapja (persze ha többen ugyanazt kapták ki, akkor köztük új sorsolást kell levezetni). A nyertest csak ezután illeti meg a zsákmány, a zsákmánymester pedig a tárgyra rákattintva kijelöli a csoportot, majd a győztes játékos nevét, így átadva jutalmát. Ez az elosztás aGroup Loot módnál is jobban kedvez a ninjáknak, ezért csak azoknak érdemes megadni a jogot, aki rászolgál a bizalomra, aki akkor sem tartsa meg a tárgyat, ha történetesen ő maga is igényt tartott rá majd elvesztette a sorsolást.

A küldetéstárgyak (quest item) kimaradnak az elosztásból, azokat az adott küldetéssel rendelkezők Free for All módon szerezhetik meg, a közönséges és a szemét minőségük tárgyakért szintén nem, csak a fordulók rendszere érvényes rájuk. A foglalkozásokhoz szükséges nyersanyagok (mint az ércek, gyógynövények és bőrök) sorsát a megbeszéltek alapján vagy sorsolással dönthetik el a hozzáértők. A csapatot vezető játékos beállíthatja az elosztás minőségbeli fokát is, így a megjelölt minőségi szint alatti tárgy a zsákmányelosztás mód alapján a jogosultak gond nélkül megszerezhetik, így a portya-instázás közepén nem kell törődni minden egyes tárgy sorsával. Legvégül a teljes zsákmányt is át lehet adni a többieknek (Pass on Loot), ha a játékos ezt személyesen bekapcsolja, ekkor pedig az automatikus elosztási menü sem jelenik meg számára. Ez utóbbi akkor teheti gyorsabbá és kényelmesebbé a harcot, ha egy magas szintű játékos egy vagy több alacsony szintűnek segít egy gyenge instában.

Insták (Instance) és portya-insták (Raid Instance) 

PvE központi elemét az u.n "insták" (instance) és a "portya-insták" (raid instance) jelentik. Ezeket a speciális térképek a központi adatbank által létrehozott zárt szerverek, ahová csak a vezető és társai léphetnek be. Minden egyes csapat esetében a rendszer külön elkészít a kívánt helyről egy másolatot, így a csapaton kívüli játékosok nem végezhetnek a benne előforduló mobokkal és a zsákmányhoz sem férhetnek hozzá. Minden instának van minimum szintkövetelménye, ami alatt nem engedi belépni a játékost (a portya-insták természetesen az aktuálisan elérhető legmagasabb szintet követelik). Természetesen az itt fellelhető mobok legyőzése több tapasztalati ponttal is jár, a rendszer pedig bár megossza a többiekkel a tapasztalati pontokat, ugyanakkor bónusz csoportos tapasztalati pontok is járnak minden leölt mob és főellenség után.

Az instákban megjelenő mobok minden esetben elit besorolású szörnyek és itt találhatók az u.n "főellenségek" (boss) is. A főellenségek az elit szörnyeknél is erősebb, szívósabb szörnyek, legyőzésük külön taktikát igényelhet, az értük kapható zsákmány pedig többnyire ritka (rare) minőségű tárgyak. Ismertebb insták: Deadmines (15-23) Hellfire Ramparts (60-62), The Nexus (71-73).

A portya-insták a klasszikus, majd a kiegészítők alatt elérhető maximális szintű játékosokra lettek tervezve, így az itt előforduló elit szörnyek gyakran egy vagy két szinttel magasabbak, a főellenségek pedig u.n. "koponya-típusú" (skull-type) szörnyek, az aktuálisan elérhető szinttől legalább 3 vagy 4 szinttel magasabbak avagy "dinamikus szintűek". Az ilyen főellenségek már legalább milliós életerővel rendelkeznek, legyőzési stratégiájuk akár külön fázisokra is bonthatók, de a zsákmány minden esetben több epikus (epic) minőségű tárgy. A portya-instákat gyakran nevezik "végjáték" (end-game) instáknak is, főleg ha valóban a klasszikus vagy a kiegészítő utolsó, az elérhető legjobb tárgyakkal rendelkező instájában jár a kalandozó. Ismertebb portya-insták: Zul'Gurub (60+), Black Temple (70+), Icecrown Citadel (80+).

Minden insta bejárata halványlilás, örvénylő portálkapuként jelenik meg, míg a portya-insták kavargó átjárói halványzöldek. Az elérhető insták és portya-insták környékén mindig található egy u.n "találkozókő"&nb


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 4
Heti: 44
Havi: 33
Össz.: 49 104

Látogatottság növelés
Oldal: World of Warcraft
WoWistenek.hu - © 2008 - 2024 - wowistenek.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »