Fajok:
-Gnome
A gnómok még a törpéknél is alacsonyabbak, ugyanakkor rendkívül eszes és találékony nép (arcra leginkább a tipikus anime figurákhoz hasonlít). Az Első Háborúban nem voltak jelen, de a Második Háborúban már részt vettek az emberek és nemeselfek adta szövetségben és segítették a felderítést. A Harmadik Háború azonban fordulópont volt a gnóm történelemben: Gondosan felépített, csúcstechnikás fővárosukat, Gnomeregant a troggok és egyéb alantas barbár hordák lerohanták és elfoglalták. A gnómok kétségbeesett küzdelmet folytattak városuk visszafoglalására, sikertelenül. Végül a túlélőket a törpök fogadták be Vaskohóba. A gnómok remélik, egyszer visszafoglalhatják saját fővárosukat.
A gnóm (gnome) faj a Szövetség (Alliance) oldalán állnak. Ügyes barkácsolótehetségükről, és az embereket is leköröző eszükről híresek.
Megnöveli a gnóm mindenkori Intellektusát (Intellect) 5%-kal.
Megnöveli a Mérnökség (Engineering) kereskedelmi képesség értéket 15 ponttal.
Csökkenti az ellenséges arkán alapú mágiák találati esélyét 2%-kal.
Használata során a gnóm azonnal megszabadul minden mozgást korlátozó hatástól. Egy perc és 75 másodperc az újratöltési ideje.
Válaszható kasztok:
További érdekességek:
-Goblin
A goblinok egy Kezan nevű szigetről származnak, amely az Örvény (Maelstorm) tombolásának közelében fekszik. A Második Háború során az pénzéhes goblinok mind anyagilag, mind technológiailag támogatták az Ork Horda újabb hadjáratát, de az üzletnek hamar befellegzett, miután a partnerek vereséget szenvedtek a Lordaeron Szövetségtől. Ezek után a kis, zöld manók semlegességet fogadtak, és a kereskedőhercegek (trade prince) létrehozták a kereskedelmi egyeduralmat biztosító szövetségeket, és kartellekbe tömörültek a piaci terjeszkedés biztosítása érdemében. A leggazdagabb ilyen piaci nagyágyú a Steamwheedle kartellszövetség lett, aki több goblin város vezetését is megkaparintotta.
A Kataklizmát követően a goblinok szülőföldje, Kezan a sziget közepén emelkedő vulkán kitörése után eltűnt Azeroth térképéről, és a túlélők Azshara partjainál keletre található Elveszett szigeteken (Lost Isles) szenvedtek hajótörést. Az egykori főszigeten található befolyásos "Fenékvíz" (Bilgewater) kartell a menekültek fölé kerekedve átvették az irányítást, szorult helyzetüket felismervén pedig felrúgták függetlenségüket, és szövetkeztek a Hordával.
Az goblin faj a "Fenékvíz" kereskedelmi szövetség vezetésével csatlakozott a Horda (Horde) oldalához. Fejlett technológiájuk, és kifinomult vegyszerismereteik ezek után újfent az orkokat segítheti, legalább is ha nem törődnek a ravasz manókra jellemző mérhetetlen kapzsisággal.
Megnöveli a támadási- és az idézési sebességet 1%-kal.
Az adott frakcióhoz való viszonytól függetlenül a hírnév mellé extra anyagi juttatást is kap a goblin.
Az Alkímia (Alchemy) kereskedelmi foglalkozása 15 ponttal növekszik, és a goblin általa készített életerő- és mannaitalok is nagyobb értékben regenerálnak.
A goblin magához hívat egy személyes szolgát, így saját bankfiókjához férhet hozzá. A képesség újratöltési ideje 30 perc.
A goblin beépített övének köszönhetően 20 yardnyit képes felugrani. A képesség újratöltési ideje 2 perc, de az öv másik funkciójával, a Rocket Barrage újratöltésével közösen osztozik.
A goblin a beépített övéből egy rakétasorozatot indít el egy 30 yardon belül tartózkodó célpont felé. A képesség újratöltési ideje 2 perc, de az öv másik funkciójával, a Rocket Jump újratöltésével közösen osztozik.
Válaszható kasztok:
-Dwarf
A törpök (dwarf) - mint oly sok más fantasy világban - alacsony, zömök testalkatú ugyanakkor harcias faj. Őseiket egy különösen zárkózott természetű titán, Khaz'goroth alkotta nyers sziklából és egyéb ércekből, ásványokból a föld mélységeiben. Évezredeken át ezek a sziklatestű emberi lények nagy többsége mit sem tudtak a felszínen történt változásokról, ám egy gonosz rontás, a Hús Átkának (Curse of Flesh) következtében ellenálló fém és kőtestük lassan elgyengült, és élő hús-vér lényekké változtak át. Elterjedésük során egy sor barlangrendszert vájtak ki, ahol klánokat hoztak létre, de hamar ellentétek bontakoztak ki egyes klánok között ezzel pedig kezdetét vette a Három Pöröly Háborúja (War of the Three Hammers), amely egy igen kegyetlen faji polgárháborúként vonult be történelmükbe. A háborút a vaskohó-vadpöröly klánszövetség nyerte meg, de nem tudták időben újjáépíteni a szétszabdalt királyságot a támadó Ork Horda miatt. Védtelenül álltak a félelmetes bestiaseregek előtt, de hű szövetséget leltek az emberek oldalán.
A törpök a Szövetség (Alliance) oldalán állnak. A Titánok után maradt világot követően is megőrizték őseik képességeit, de újakra is szert tettek:
Megnöveli a kritikus találati esélyt 1%-kal, ha lőfegyvert használsz.
Megnöveli az egy- és kétkezes buzogányok, kalapácsok szakértelmi (expertise) értékét 5 ponttal.
Csökkenti az ellenséges fagyalapú mágiák találati esélyét 2%-kal.
Ha aktivizálod, képes lesz a törp észlelni az elrejtett ládákat, amit a kis térképen (Minimap) figyelhetsz meg. Addig tart, amíg ki nem kapcsolja a játékos. Nincs újratöltési ideje.
Aktivizálás után a törp ellenállóvá válik a vágás (bleed), a méreg (poison) és a betegség (disease) hatásokra, valamint megnöveli a törp mindenkori páncélzatának értékét 10%-kal. A hatása 8 másodpercig tart és 3 perc, mire újra használható lesz.
Válaszható kasztok:
További érdekességek:
A Bronzebeard (Bronzszakáll) testvérek:
-Worgen
A worgenek létezése az árnyelf druidizmus titokzatos ösvényeinek egyike során merült fel, akik a régmúlt időkben az akkor még egységes Kalimdor kontinensén próbáltak kapcsolatba lépni velük.
Háttértörténet:
A Harmadik Háborúban a fenyegető Élőholt Csapás elleni fellépések sora kudarcot vallottak, a Métely pedig Lordaeron királyságának szívéhez közeledett. Dalaran városának pusztulását követően egy őrült kirin-tori mágus, Arugal alacsony képzettsége, és rangfokozata ellenére elkezdte tanulmányozni Ur, egy egykori nagy tudású varázsló kutatásait. Ur könyvében az extra-dimenziók lehetséges válfajairól, és az idegen entitások előfordulásáról talált érdekes felfedezéseket, Arugal pedig fiatal tanoncként ezek ismeretében átjárókat kezdett alkotni az ismeretlen világokhoz egyenesen Azeroth planétájának irányába. A megidézett lények a mitológiai worgenek voltak, egy farkasemberszerű faj, amelyeket az élőholtakra szabadítva nagy pusztítást hajtottak végre, de hamarosan elvadultak, és már a varázslókat is megtámadták. A tébolyult varázsló nem tudta megállítani a farkasembereket elterjedését a közeli Ezüstfenyő erdőkben, amely során a közeli kis tábor, Máglyafa (Pyrewood) lakosságára sötétség hullott, és éjszakánként az emberek is átalakultak a nappal rejtőzködő vadállatok képére. Arugal saját gyermekeiként kezelte őket, és a tábor felett magasodó Árnyagyar (Shadowfang) várába csalogatott több példány belőlük.
A worgenek mesterük halála, majd szellemmé válása után Northrend fenyveseiben is elterjedtek, de a Kataklizma következtében a Keleti Királyságok (Eastern Kingdoms) egyik legelszigeteltebb uradalma, Gilnász (Gineas) hatalmas fala súlyos károkat szenvedett, és a mágus szörnyszülöttjei elárasztották az izoláltan élő királyságot. Az általuk hurcolt rontás, a Worgen Átok megfertőzte a teljes lakosságot, akik képessé váltak egyszerre farkasemberként harcolni, de emberként viselkedni. A Kitaszított (Forsaken) élőholtak az új emberi faj felfedezése után azonnal lerohanták a magatehetetlen királyságot, akiket amúgy is az évtizedekig szentül hitt reményük, hogy ők az emberiség utolsó képviselői, szertefoszlott az állatias mutációjuk miatt, így polgárháborúhoz közeli állapotok alakultak ki. A Szövetség viszont segítette őket mind a Horda hadjáratával szemben, mind a társadalmi rendszerük összeomlásának elkerülésében.
Megnöveli a sebzést 1%-kal.
Csökkenti a worgenre került ellenséges Átok (Curse)- és Betegség (Disease) típusú hatások időtartalmát 15%-kal.
Megnöveli a Nyúzás (Skinning) begyűjtő foglalkozás alapértékét 15 ponttal, továbbá gyorsabban végez a nyúzással, és nem követeli meg nyúzókés (skinning knife) meglétét sem.
A worgen felveszi igazi vadállati alakját, így mozgási sebessége 70%-kal növekszik 6 másodpercre. A képesség újratöltési ideje 3 perc.
A worgen átalakul az éppen inaktív formájára. A képesség használata csak külső változást eredményezz, az emberi formában harcba lépő, illetve a Darkflight megidézését követően a worgen automatikusan farkasemberré változik, és újratöltési ideje pedig 1,5 másodperc.
Kasztok:
-Draenai
Háttértörténet:
A draenei faj egy idegen világból, Argusról származik, ahonnan hosszú évezredes béke után a Lángoló Légió (Burning Legion) űzte el az utolsó megmaradt menekülteket. A menekültek (vagy ahogy magukat nevezik: "draenei") a Szent Fény (Holy Light) igaz képviselőinek, a naaruknak köszönhetően a dimenzióhajókon való több fényévnyi vándorlás után letelepedhettek az általuk csak Draenornak, "Menedéknek" nevezett világában, az orkok szülőbolygóján. Itt újra fejlődésnek indulhattak és békés kapcsolatot építettek ki a szellem világot követő, elégedett orkokkal, ám az idillt a démonok újra tönkretették, amikor Kil'jaeden sötét üzelmei folytán az egyik legtiszteltebb ork sámán, Ner'zhul megtébolyult, és a démoni feljebbvalójának engedelmeskedve megrontotta az ork klánok harcosait. Az ördögi vérbaj következtében az orkok eszeveszett gyilkosok hordájává váltak, majd végigsöpörtek egész Draenor földjén, kiirtva ezzel a draeneiek nagy többségét, majd a Légió utasítását követve átkeltek a Sötét Portálon (Dark Portal). A draeneiek nem várták meg a viszontlátást, ezért megszereztek egy dimenzióhajót, az Exodart, és az orkok által járt ösvényeket követve Azeroth világára kerültek. A dimenzióhajó a megérkezés után Kalimdor ezidáig ismeretlen északi szigetvilágának területén zuhant le. Az új planétán először az árnyelfek fedezték fel őket, így csatlakoztak a Szövetséghez.
A draenei önmagának és minden csapattársának megnöveli mind a fizikai, mind a mágikus találati esélyét 1%-al.
Megnöveli az Ékszerészet (Jewelcrafting) kereskedelmi képesség értékét 5 ponttal.
Csökkenti az ellenséges árnyalapú mágiák találati esélyét 2%-al.
Használata során a kiválasztott célpont visszagyógyul 35 (+15 a képességet megidéző draenei minden szintje után) életerőpontot 15 másodpercen belül. Ez a képesség erősíthető a draenei varázserejével (spell power) és/vagy támadóerejével (attack power), és újratöltési ideje 3 perc.
Kasztok:
Egyéb:
-Tauren
A Tauren faj külsőre a Minotaurus legendából ismert bikafejű szörnyeteget veszi alapul, de a World of Warcraft-ban inkább nagytermetű, kétlábon járó bivalyokra, szarvasmarhákra emlékeztetnek.
A taurenek az éjelfekkel majdnem egyidős faj és hozzájuk hasonlóan természeti nép.
Hiedelmeikben, mondáikban önmagukat a Földanya (Earth Mother) gyermekeinek vallják, de még inkább egy ősi istenséghez, Malorne a Fehér Szarvashoz kötödő származást bizonygatják és népük igaz fiainak a már-már misztikus Nagy Vadászat (The Great Hunt) alatt nyújtott bátorság hozhat csodás dicsőséget. Mindezektől eltekintve békeszerető faj. A Horda oldalára akkor kerültek a taurenek, mikor Thrall Hadúr és ork harcosai szövetségét elfogadták, hogy legyőzzék Barrens kegyetlen kentaurjait.
A tauren faj a Horda (Horde) tagja. A Földanya szeretett gyermekeit egyedi képességeket ajándékozta meg.
A tauren mindenkori életerejét megnöveli 5%-kal.
A gyógynövénygyűjtés (Herbalism) begyűjtőképzettséghez kap 15 pontot.
Csökkenti az ellenséges természetalapú mágiák találati esélyét 2%-kal.
Használata után 8 yardon belül található 5 ellenség azonnal elkábul 2 másodpercre. A képesség újratöltési ideje 2 perc.
Kasztok:
Egyéb:
A tauren faj fővárosa a Harmadik Háborúban elfoglalt Mulgore zöld mezeiből kiemelkedő Thunderbluff.
Ismertebb hősök: Cairne Bloodhoof
- Blood Elf
A vérelf (blood elf) faj a nemeselfek (high elf) faj egyenesági leszármazottai, akik a Harmadik Háborút követően menekültek a Külvilágba (Outland). A Külvilágban a gonosz Illidandémonvadászhoz és a vele szövetséges nagákhoz csatlakoztak, hogy az egykor csodás Quel'Thalas birodalmát éltető Napkút (Sunwell) megsemmisülését követően új, számukra létfontosságú mágiaforrást találjanak. Illidan támogatásával sikeresen elnyelték e megtört planétán megrekedt kaotikus démoni energiákat, így bár megőrizték kecses, vékony testalkatukat és felfelé álló hegyes füleiket, de szemükben egyre gyengülő arkán varázs helyét átvette a káoszmágia csillogása.
A Szövetség nem fogadta vissza őket, amiért támogatták az áruló árnyelfet, de a Horda felismerte a bennük rejlő lehetőségeket, ezért felajánlotta a vérelfeknek segítségüket a királyság újjáépítésében, és az Elhagyatott (Forsaken) élőholtakkal való megbékélésre, cserébe viszont tovább gazdagíthatták haderejüket a Szent Fényt (Holy Light) bitorló vérlovagságért (blood knight).
A vérelf (Blood Elf) faj a Horda (Horde) egyik tagja. A Harmadik Háború okozta sokk, és az azt követő exodusuk nem szüntette meg a faj különleges mágiaérzékenységét.
Megnöveli a Bájolás (Enchanting) kereskedelmi képességet 10 ponttal.
Csökkenti minden ellenséges mágia találati esélyét 2%-al.
A képesség aktiválása után a vérelf körüli 8 yardon belül elnémít minden ellenséget 2 másodpercre, továbbá a hatás kezdeményező vérelf visszanyeri a mindenkori mannájának 6%-át (csak mannát használó kasztoknál), 15 energiát (csak tolvajoknál), vagy 15 rúnaerőt (csak halállovagnál).
Válaszható kasztok:
További érdekességek: